واکنش آنکارا به قطعنامه‌های ضد ترکیه‌ مجلس نمایندگان آمریکا

۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۹۸۷۱۶۰ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه ترکیه به دو قطعنامه ضد این کشور در مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داده و آنها را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا درباره نسل‌کشی ارامنه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،‌ وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قعطنامه‌های که به تصویب رسیده برای مصرف داخلی بوده و هیچگونه پایه قانونی یا تاریخی ندارند.»

آنکارا در این بیانیه اعلام کرد که قطعنامه تصویب شده هیچگونه الزام قانونی نداشته و گام سیاسی بی معنی بوده و تنها در راستای خواسته لابی ارمنی‌ها و گروه‌های ضد ترکیه‌ای است.

ترکیه در بیانیه دیگری پیش نویس قانون مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال تحریم علیه مقامات این کشور به دلیل حمله به شمال سوریه را رد کرد.

در این بیانیه نیز آمده است که پیش نویس قانونی که مقامات ارشد و نیروهای نظامی ترکیه را هدف قرار داده در تضاد با روح ائتلاف ناتو بوده و با توافقی که ترکیه و آمریکا درباره سوریه در تاریخ 17 اکتبر به آن دست یافتند تناقض دارد.

 مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه در رای‌گیری قتل عام ارامنه از سوی دولت عثمانی در سال 1915  را به رسمیت شناخت. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با اکثریت آرا به قانونی رای داد که طی آن با اعمال تحریم‌ علیه ترکیه به دلیل حمله به شمال سوریه موافقت کرد.

کلید واژه ها: امریکا و ترکیه


نظر شما :