حمله نتانیاهو به ایران به بهانه اعتراضات

۰۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۸۷۷۰۵ سرخط اخبار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تحت فشارهای شدید درباره اتهام‌های فساد و تحرکات هم‌حزبی‌هایش برای خلع از مقامش قرار دارد، امروز یکشنبه به لفاظی درباره اغتشاش‌های اخیر در ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین جلسه کابینه این رژیم بعد از اعلام جرم دادستانی علیه او به جای صحبت درباره مسائل داخلی این رژیم درباره ایران و نوار غزه موضعگیری کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، نخست‌وزیر این رژیم در جلسه امروز کابینه خود با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران به مقام‌های این کشور اتهام‌زنی کرد.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد: «ایران نه فقط به همسایگانش بلکه به شهروندانش هم حمله کرد. خشونت رژیم (جمهوری اسلامی ایران) برای تمام جهان افشا شد، این (رژیم) بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم است».

اظهارات نتانیاهو درباره اغتشاشات اخیر در ایران در ادامه مواضع مداخله‌جویانه غربی‌ها و حمایت‌های آنان از اغتشاشگران مطرح شده است.

نتانیاهو در جلسه امروز کابینه همچنین بر آمادگی رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدیدات پهپادی مقاومت فلسطین تاکید کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره اظهارات امروز نتانیاهو نوشت: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو کاملا اعلام جرم علیه خودش را نادیده گرفته است».

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند.

در قوانین رژیم صهیونیستی، نیازی به استعفای نخست‌وزیر مستقر در صورت متهم شدن به یک جرم نیست، اما در صورتی که مجرم شناخته شود باید از سمتش استعفا کند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

تنها چند روز پس از آنکه دادستان رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را به دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد، تحرکاتی در داخل حزب «لیکود» برای کنار زدن وی از ریاست این حزب آغاز شده است.

«گیدون سعر» که از او به عنوان جدی‌ترین رقیب نتانیاهو در داخل حزب لیکود یاد می‌شود، برای اولین بار به صراحت و به صورت علنی خواستار کنار رفتن نتانیاهو شده و ادعا کرده است که بر خلاف نتانیاهو، او قادر است به سرعت تشکیل کابینه دهند.

کلید واژه ها: بنیامین نتانیاهو


نظر شما :