حضور سفیر ایران در اندونزی در دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی

۱۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۸۷۹۶۳ سرخط اخبار

دوازدهمین مجمع دموکراسی بالی با عنوان مردم سالاری و فراگیری( دخیل نمودن همه بازیگران جامعه) با حضور ۹۰ نماینده از کشورهای مختلف و ۱۰ سازمان بین‌المللی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین نشست مجمع دموکراسی بالی روز پنجشنبه ۱۴ آذر با شرکت وزرا و معاونین امور خارجه، سفرای کشورهای مختلف و محمد آزاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران  در جزیره بالی با ۴ موضوعیت آغاز به کار کرد. 

موضوعات مورد بحث دوازدهمین اجلاس بالی در بخش دولتی شامل حرکت به سوی جامعه فراگیر ، بخش اجتماعات مدنی با موضوعیت خیزش انحصارگرایی و افول دموکراسی، بخش جوانان با موضوعیت جوانان و مردم سالاری دیجیتال فراگیر و در بخش آخر موضوع فراگیری اقتصاد انجام پذیرفت.
 ابتکار اجلاس دموکراسی بالی در سال ۲۰۰۸  به دست آقای سوسیلو بامبانگ یودیونو، رئیس جمهور پیشین اندونزی در راستای ارتقاء همکاری‌های صلح و مردم سالاری نه تنها در منطقه بلکه به صورت جهانی صورت گرفت.
 جلسه افتتاحیه دوازدهمین مجمع دموکراسی، توسط وزیر امور خارجه اندونزی ، خانم رتنو مارسودی انجام پذیرفت و در سخنرانی افتتاحیه، وی ضمن برشمردن ارتباط مستقیم فراگیری و دموکراسی ابراز کرد: هنگامی مردم سالاری به غایت مطلوب خود نیل خواهد کرد که  در مسیر فراگیر بودن گام بردارد.

وی در ادامه گفت: دموکراسی به خودی خود هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف، که همان صلح پایدار است، می باشد در همین راستا ثبات یک کشور با فراگیری بیشتر و آزادی رابطه مستقیم دارد.

وی از مشارکت سیاسی زنان نیز یاد کرد و افزود مشارکت سیاسی زنان نقش مهمی در دموکراسی فراگیر ایفا می کند. 

مارسودی اذعان داشت: حضور همه اقشار مختلف جامعه می بایست با اعتماد سازی و دوری از هرگونه سیاست زدگی باشد و این مشارکت می بایست در راستای القای امید در جامعه و ایجاد رشد و جامع گرایی باشد. در جلسه وزرایی نکاتی به مانند کثرت گرایی در عین احترام به فرهنگ بومی، توجه به ویژگی های خاص جوامع( هوشمندی محلی) و دسترسی آسان به منابع جهت فراگیری اقتصادی مطرح وتاکید گردید که بهره گیری سیاسی و ابزاری از دموکراسی منتج به بی ثباتی، عدم صلح و بهروزی خواهد گشت.
وزرای خارجه استرالیا، کنیا ، نامیبیا، تیمور شرقی، جزایر سلیمان، وزیر مشاور در امور خارجه قطر، و معاون وزیرامور خارجه مالزی در این نشست حضور داشتند.
انتهای پیام


نظر شما :