مسعود سلیمانی افشاگری کرد/ شرط آمریکایی ها برای آزادی

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۸ کد : ۱۹۸۸۱۸۳ سرخط اخبار

دانشمند برتر کشور که به تازگی از بند دولت آمریکا رها شده است، از روزهای زندانی بودن در این کشور و علت این کار گفت.

به گزارش افکارنیوز، مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر برتر کشور که به تازگی از بند دولت آمریکا آزاد شده است، درباره موضوع دعوتنامه حضور در آمریکا اظهار کرد: ۱۴ماه پیش از بیمارستان مایوکلینیک آمریکا دعوتنامه‌ای برای همکاری با کنگره علمی به دست بنده رسید و من هم با وجود تمام مشغله‌های کاری آن را قبول کردم و راهی سفر شدم، اما به جای حضور در کنگره، من را به صورت کاملاً غیرقانونی و به جرم دور زدن تحریم‌ها دستگیر کردند.

اخبار سیاسی- او افزود: هنگام پیاده شدن از هواپیما ۴ نفر با لباس شخصی و ۲ نفر از افراد پلیس فرودگاه شیکاگو با بررسی کیف بنده بدون وجود هیچ سندی من را به جای حضور در کنگره،  راهی زندان کردند.

مسعود سلیمانی اظهار کرد: بنده در تمام مدتی که در ایران زندگی کردم تنها دغدغه‌ام افزایش سواد دانشجویان در حوزه علم و دانش، انسانیت و وجدان بود.

این دانشمند ایرانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با تهمت زدن به بنده در خصوص وارد کردن مواد پروتئینی سلول‌های بنیادی که در ایران زیاد بود من را تروریست نامیدند.

سلیمانی ادامه داد: روز جلسه دادگاه، قاضی به من گفت: «شما یک دانشمند باهوش ایرانی هستنید که از کشور آیت‌اللّه‌ها وارد آمریکا شده‌اید و  می‌دانیم چگونه با شما برخورد کنیم». بنده وظایف کاری خود در ایران از قبیل تحقیق و تدریس و نجات جان انسان‌ها را بیان کردم، اما ایشان به بنده تهمت دروغ زدند و گفتند آنقدر در اینجا می‌مانی تا تحقیق و تدریس یادت برود.

شرط آمریکایی‌ها برای آزادی دکتر مسعود سلیمانی 
این دانشمند ایرانی اظهار کرد: قاضی دو پیشنهاد برای زنده ماندن به بنده داد، اولین راه این بود که با امضا کردن چند کاغذ از نظر مالی و حمایتی با وجود تدریس در بهترین دانشگاه‌ها تحت حفاظت کامل ایالت متحده قرار بگیرم و راهکار دوم جنگیدن با آنان بود.

سلیمانی افزود: بنده با قبول کردن راهکار دوم یعنی جنگیدن راهی زندان شدم و در کنار قاتلان و خلافکاران حرفه‌ای تا ۱۴ ماه حبس کشیدم و در آنجا تمام زندانیان به طرز وحشتناکی هم‌دیگر را آزار می‌دادند، آمریکایی‌ها هم با تروریست  خواندن من برای افزایش فشار روانی، حکم کرده بودند که هیچ زندانی نزدیک من نیاید.

سلیمانی با اشاره به رعایت نکردن حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها اظهار کرد: تمام ادعای کشور آمریکا در خصوص رعایت حقوق بشر در فیلم‌هاست و افراد آمریکایی به تمام افراد خاورمیانه حکم تروریست، به آفریقایی‌ها حکم انسان‌های پست و لجن و به افراد سفیدپوست متولد در آمریکا حکم انسان‌های خوب می‌دهند.

مسعود سلیمانی: آمریکایی‌ها هرگز حامی مردم ایران نیستند
سلیمانی افزود: قسم می‌خورم که آمریکا به هیچ وجه حامی ایران نیست، بلکه با خشم و کینه برای تمام افراد دانشمند و نخبه ایرانی ضربه‌های بزرگی آماده کرده است چراکه بنده در خصوص ورود پروتئین‌ها به ایران و نجات دادن جان افراد بیمار کاملاً توضیح دادم، اما ایشان گفتند که به ما مربوط نیست.

او افزود: بنده بعد از ۶ ماه از قاضی درخواست لباس نو کردم، اما تمام لباس‌های تهیه شده برای من کاملاً دست دوم بود و در آنجا فهمیدم که  انسان‌های کاملاً ساده‌لوحی هستیم و آمریکا برایمان تور بدبختی پهن کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: دکتر ظریف با تلفن‌های خود به همسر بنده بی‌رحم بودن آمریکایی‌ها را کاملاً گوشزد کردند، در روز جمعه طبق گفته وکیلم قرار بود که من را به سوئد ببرند و در همان روز افراد وحشی با لباس‌های ضدگلوله و ماسک‌های وحشتناک بنده را در مقابل دید تمامی زندانیان و با ادعای تروریست بودن از زندان آمریکا خارج کردند.

او افزود: در دادگاه تمام شواهد نشان دهنده بی‌گناهی من بود و به سرعت بی‌گناهی من ثابت شد و آزاد شدم.

این پژوهشگر گفت: متاسفانه در تمام طول مدت زندانی بودنم در آمریکا، خبر‌هایی مبنی بر بیمارستانی شدن مادرم به گوشم می‌رسید، اما بعد از سفر به ایران متوجه خونریزی مغزی مادرم و از دنیا رفتن ایشان بعد از ۷ ماه کما شدم.

کلید واژه ها: مسعود سلیمانی


( ۱۰ )

نظر شما :

مادر شهید نیکمنش ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۲۵
بسیار جالب وایشان نمونه یک مسلمان وطن دوست وشرافتمند هستند به چنین دانشمنانی افتخار میکنم
ali ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۳
متاسفانه مسئولین به اندازه ای برای مردم مشغله بی مورد درست کرده اند که هر کس که بخواهد از غرب و غربیها چه آمریکایی یا انگلیسی و فرانسوی و ... بد بگوید محلی از اعراب ندارد ضمن اینکه دولت های غربی واقعا فاسد هستند و تا آنجایی که بتوانند کشورهای دیگر را در سختی و فشار قرار می دهند و وقیحانه به اشکال گوناگون از آنها دزدی می کنند. مخصوصا آفریقایی های بیچاره که به دلیل ضعف دولت مرکزی شدیدا مورد غارت آنها قرار دارند.