قطر: ابتدا باید شورای همکاری خلیج فارس متحد شود تا گفت‌وگو با ایران نتیجه بدهد

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۹۸۸۲۱۴ سرخط اخبار

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه پیشرفت حقیقی در روابط کشورش با عربستان بوجود نیامده است گفت: شورای همکاری خلیج (فارس) باید بار دیگر اتحاد خود را به دست بیاورد و تفرقه را کنار بگذارد تا هرگونه گفت‌وگو با ایران نتیجه بخش باشد.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با الجزیره گفت: شورای همکاری خلیج (فارس) باید بار دیگر اتحاد خود را به دست بیاورد تا هرگونه گفت‌وگو با ایران نتیجه بخش باشد.

وی گفت: زود است که بگوییم در گفت‌وگو با عربستان پیشرفت حقیقی حاصل شده است و چیزی که محقق شده است تنها ایجاد کنال‌هایی میان ما است.

محمد بن عبدالرحمن همچنین گفت: فعالیت های شورای همکاری خلیج فارس از بحران بوجود آمده میان ما تاثیر پذیرفته است و امیدواریم سال آینده از این چالش ها عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان پیش از این چندین بار پیشنهاد گفت وگو با کشورهای منطقه به منظور ایجاد صلح و امنیت در منطقه را مطرح کرده‌اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز(یکشنبه) در سخنرانی خود در فروم دوحه با اشاره به تلاش برخی کشورهای منطقه برای "خرید امنیت" تاکید کرد که اجرایی شدن ابتکار صلح هرمز، که توسط حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیشنهاد شده است، می‌تواند به برقرار ثبات و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه بینجامد.

انتهای پیام


نظر شما :