آمریکا دو وزیر سودانی را تحریم کرد

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۹۸۸۲۴۷ سرخط اخبار

وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو وزیر سودان جنوبی را به بهانه ممانعت از تشکیل دولت وحدت ملی و دامن زدن به خشونت‌ها تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه برخی ناآرامی‌ها و اعتراضات و بحران سیاسی در سودان، دولت آمریکا شامگاه دوشنبه دو مقام ارشد دولت سودان را به بهانه دامن زدن به درگیری‌های داخلی تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای فشار آوردن به مسئولان سودانی، با صدور بیانیه‌ای از تحریم «مارتین اِلیا لومورو» وزیر امور کابینه و «کول مانیانگ جوک» وزیر دفاع و امور کهنه‌سربازان خبر داد.

بر این اساس، بهانه آمریکا برای افزودن نام این دو وزیر سودانی به لیست سیاه تحریم‌ها، نقش داشتن آنها در تداوم درگیری‌های داخلی این کشور از طریق ممانعت در فرایند صلح و تشکیل دولت وحدت ملی است.

به نوشته رویترز، تحریم‌ها علیه این دو وزیر سودانی، منجر به بلوکه شدن تمام دارایی‌های آنها در آمریکا و ممانعت از تعامل تجاری شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی با آنها می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا لومورو را به استخدام و سازماندهی شبه‌نظامیان برای حمله به نیروهای اپوزیسیون و جوک را به عقب نکشیدن نیروی نظامی از میدان نبرد علی‌رغم توافقات انجام شده، افزایش خشونت‌ها با قبائل و آماده‌سازی شبه‌نظامیان برای دور تازه خشونت‌ها متهم کرده است.

به نوشته رویترز، «دنگ دائو دنگ» معاون وزیر خارجه سودان جنوبی در انتقاد از این تصمیم آمریکا گفت: «این تحریم‌ها علیه اشخاص نیستند بلکه تحریم‌ها علیه تمام کشور است».

حدود سه هفته پیش بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد با ادامه بحران سیاسی در سودان جنوبی و ناکامی طرف‌های درگیر در تشکیل دولت وحدت ملی، آمریکا سفیر خود را از این کشور فراخوانده است. (جزئیات بیشتر)

سودان جنوبی کشوری واقع در شرق آفریقاست که در سال ۲۰۱۱ میلادی با حمایت کشورهای غربی و در پی جنگ داخلی از سودان جدا شد. با وجود پشتیبانی واشنگتن از دولت مرکزی این کشور، جنگ داخلی این بار در سودان جنوبی تکرار شده و طرف‌های حاضر در این کشور نوپا از تشکیل دولت کارآمد ناتوان مانده‌اند.

کلید واژه ها: تحریم های امریکا سودان


( ۱ )

نظر شما :