سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان: تعداد زیادی از مردم ارمنستان شناخت کافی از تبریز ندارند

۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۰۲:۱۰ کد : ۱۹۸۸۲۸۵ سرخط اخبار

ایسنا/آذربایجان شرقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از آمادگی برای برگزاری نمایشگاه‌های معرفی تبریز در ارمنستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها کمک شایانی به شناخت بیشتر تبریز می کند چرا که تعداد زیادی از مردم ارمنستان شناخت کافی از تبریز ندارند و با معرفی مناسب جاذبه های تبریز می‌توان آمار ورود گردشگران ارمنستانی به تبریز را افزایش داد.

عباس بدخشان ظهوری در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر تبریز گفت: تبریز یک شهر بزرگ و تاریخی است که پتانسیل‌های مهم سرمایه گذاری، گردشگری و صنعتی دارد و باید با شناسایی این قابلیت‌ها در جهت معرفی آن‌ها در کشورهای مختلف و به خصوص ارمنستان که مرز مشترکی با جمهوری اسلامی ایران دارد گام برداشت.

وی ادامه داد: تبریز یک شهر فرهنگی است که این فرهنگ فاخر باید در سطح دنیا معرفی شود و در این خصوص برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران باید موانع دست و پاگیر حذف شود.

سفیر ایران در ارمنستان افزود: تبریز جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که با تقویت این ظرفیت‌ها می توان گردشگران ارمنستانی را جذب کرد.

وی به رویداد «تبریز۲۰۱۸» نیز اشاره کرد و گفت: تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی بود که اتفاقات خوبی بعداز آن سال در تبریز و استان آذربایجان شرقی رخ داد. باید این روند همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، ظهوری اظهار کرد: صادرات غیرنفتی و گردشگری نقش بسزایی در زمان تحریم‌ها دارد و باید بر صنعت مهم گردشگری تمرکز کرده و زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم کنیم.

انتهای پیام


( ۴ )

نظر شما :