حسین شریعتمداری: باید مراقبت نفوذ در ساختار باشیم

۰۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۹۸۸۴۳۴ سرخط اخبار

مدیرمسوول روزنامه کیهان تاکید کرد: نفوذ معمولا در نگاه‌ها اینطور است که فرد نفوذی دست به تخریب، ترور و انفجار می‌زند. این هم نفوذ است اما نفوذ خطرناک، نفوذ در ساختار است یعنی افراد نفوذ می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها موثر باشند. ما باید مراقب این نفوذ باشیم.

«حسین شریعتمداری» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با موضوع بزرگداشت حماسه ۹ دی، گفت: ۹ دی ایستگاه پایان فتنه ۸۸ بود که با توجه به شواهد و اسناد موجود، فتنه‌ای آمریکایی و اسرائیلی بود. حمایت و مدیریت خارجی داشت. فتنه ۸۸، جنگ احزاب بود. جنگ احزاب زمانی رخ داد که همه دشمنان اسلام اختلاف خود را کنار گذاشته و به این رسیدند که حساب اسلام نوپا را به پایان برسانند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ همه آمده بودند، اظهار داشت: برخی از جریانات داخلی، تمامی گروه‌های ضدانقلاب، بهایی‌ها، منافقین، کومله و... همه باهم آمده بودند. حتی تکفیری‌های بیرونی هم وارد ماجرا شده بودند. در بیرون هم تحت حمایت بودند. اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا حمایت می‌کرد. تونی بلر نخست‌وزیر وقت انگلیس و مرکل رسما حمایت می‌کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه از مدت‌ها قبل همه شرایط را برای فتنه فراهم کرده بودند، تصریح کرد: ده‌ها نفر از مسئولان عالی‌رتبه سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه تحت عنوان استاد دانشگاه و دیگر عناوین آکادمیک وارد کشور شده بودند و با کسانی که قرار بود نقش‌آفرینی کنند، جلسات آموزشی داشتند و حتی برخی را به خارج از کشور برده بودند.

شریعتمداری ادامه داد: جان کین، عضو برجسته ام‌آی۶ دوبار به ایران آمده بود و با نقش‌آفرینان فتنه جلسه داشت. اسرائیل سایت فارسی زبان وزارت خارجه‌اش را فعال کرد. یورو نیوز تلویزیونی است برای پوشش اخبار اروپا ولی چهار ماه قبل از فتنه کانال فارسی‌زبانش را فعال کرد. بی بی سی شبکه فارسی زد.

۹ دی پایان همه فتنه‌ها نبود

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند این ماجرا (فتنه) باید توسط مردم حل می‌شد که این گونه هم شد، خاطرنشان کرد: از فتنه ۸۸، ۱۰ سال گذشته است. ۹ دی پایان فتنه ۸۸ بود اما نه پایان همه فتنه‌ها. ترتیب فتنه‌ها نشان‌دهنده این است که دشمن در عرصه‌های دیگر دستش خالی است. ما در ۴۰ سال گذشته گام‌های بلندی را برداشته‌ایم. در تمامی این درگیری‌ها با موفقیت خارج شده‌ایم. این نکته با شعار از آن یاد نمی‌شود بلکه از دو، دو تاهای ملموس است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مسائل نفوذ است، ابراز داشت: نفوذ معمولا در نگاه‌ها اینطور است که فرد نفوذی دست به تخریب، ترور و انفجار می‌زند. این هم نفوذ است اما نفوذ خطرناک، نفوذ در ساختار است یعنی افراد نفوذ می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها موثر باشند. ما باید مراقب این نفوذ باشیم.

شریعتمداری افزود: دشمن قبل از هر چیز دنبال میانجی است. میانجی کیست؟ میانجی باید توسط دشمن شکار شود. میانجی باید دو ویژگی داشته باشد. باید قبلا در نظام مسئولیت داشته باشد. دوم اینکه مسئولیتش برای مردم شناخته شده باشد. ممکن است فردی مسئولیت اطلاعاتی داشته باشد و کارهای بزرگی هم کرده باشد ولی مردم او را نمی‌شناسند که این فرد میانجی نمی‌شود.

کم‌کاری‌ها زمینه فتنه را فراهم می‌کنند

وی با بیان اینکه اگر فردی با آن ویژگی‌ها با خط اصلی نظام به هر دلیل فاصله بگیرد، آماده شکار شدن است، عنوان کرد: میانجی بعد از شکار شدن، تابلوی خودی دارد ولی شناسنامه‌اش غیرخودی است. ظاهر خودی دارد ولی در باطن، خودی نیست. فرد نفوذی برای انفجار هرگز خود را نشان نمی‌دهد ولی فرد نفوذی در ساختار مجبور است نظرات خود را بیان کند و ما کوتاهی کردیم که او را نشناخته‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هرگاه دیدید کسانی با خط اصلی نظام فاصله دارند، با احتیاط با آنها رفتار کنید، یادآور شد: همین الان نیز همین گونه است. نمونه دیگر کم‌کاری‌ها است. کم‌کاری‌ها زمینه فتنه را فراهم می‌کنند. فتنه‌ها وقتی می‌آیند، شبهه ایجاد می‌کنند اما وقتی می‌روند، شناخته می‌شوند و بصیرت ایجاد می‌کنند. فتنه مقوله‌ای است که باید از انتها خوانده شود. وقتی داستان ۹ دی را می‌خوانیم باید برای امروز بصیرت داشته باشیم.

شریعتنمداری اضافه کرد: عده‌ای امروز هم از آشوبگران حمایت می‌کنند. نتانیاهو در ۸۸ گفت اینها سرمایه‌های ما هستند. بعد ما چه کردیم. به آنها مسئولیت دادیم. آنها حتی توبه هم نکردند. کفش‌دزد را که پیش‌نماز نمی‌کنند. می‌شود نفوذی‌ها را شناخت ولی ما کوتاهی می‌کنم. دشمن حقیر از آن است که با جمهوری اسلامی وارد رویارویی شود. آنها وارد مقوله ایجاد شدند.

در جایگاه‌ برجسته‌ای هستیم

وی با اشاره به کتاب هنر تحریم‌ها بیان کرد: ریچارد نفیو مسئول سابق تحریم‌های ایران در وزارت خارجه آمریکا اخیرا کتابی نوشته است به نام هنر تحریم‌ها. خبرنگار از او سوال می‌کند چرا کالای لوکس را تحریم نکردید. او می‌گوید به دو علت. اول اینکه باقی‌مانده ارز در ایران از کشور خارج شود. دوم اینکه وقتی کالای لوکس و ده‌ها پورشه وارد کشور نمی‌شود ثروتمندان از آن استفاده می‌کنند و این مساله موجب ناامیدی و شکاف اجتماعی می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: آقای مسئول شما باید کتاب نفیو را مطالعه کنی چراکه ناگهان ۶۰۰ پورشه و بنز با کارت بازرگانی یک خانم روستایی وارد کشور می‌شود. ما تماس می‌گیریم می‌گوییم مگر کارت بازرگانی را چک نمی‌کنید؟ می‌گوید چرا ولی یکی از مسئولان زنگ زده و گفته به شما مربوط نیست.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت هوشیاری گفت: در جایگاه‌ برجسته‌ای هستیم. حمله کنید، می‌زنیمت. دست به ترور در مجلس بزنید، پایگاهت در شرق فرات را می‌زنیم. خط و نشان بکشید، پهپاد را می‌زنیم. کشتی توقیف کنید، کشتی‌ات را توقیف می‌کنیم. این دستاورد و جایگاه نباید خرج مرفهین بی‌درد شود. اسلام با مرفهین بی‌درد سر سازش ندارد. آقای وزیری که اعلام کرده ثروت هزار میلیارد داری، حق نداری وزیر باشی. نمی‌گوییم کار نکن ولی جای تو اینجا نیست.

وی افزود: حقوق نجومی می‌گیرید. وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند حداکثر سه میلیارد گرفته‌ایم. ما می‌گوییم این کار غلط است. امام علی(ع) به اشعث بن قیس می‌گوید این مسئولیت برای تو امانت است. می‌گوییم چرا این مسئولیت را به کسی داده‌ای می‌گوید ما باید شرکت‌های سودآور به افرادی که در کمپین انتخاباتی فلان فرد بوده، بدهیم. البته این فرد هم‌اکنون در زندان است.

این فعال سیاسی اصولگرا خطاب به برخی از مسئولان اظهار داشت: آقایان بفرمایید نگاه‌تان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با دشمن چقدر متفاوت است. تفاوتی ندارید. در همه عرصه‌ها یکسان است. مالک دیگر برنمی‌گردد. همه تلاش‌تان را به کار گرفتید ولی علی زمان اجازه نداده و نمی‌دهد.

کلید واژه ها: حسین شریعتمداری


( ۱ )

نظر شما :

مسعود ۰۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۹
الله اکبر الله اکبر الله اکبر فرمایشات شما کاملا صحیح اما عزیز برادر " نوشداروی بعد از مرگ سهراب " است !! چهل سال است این کلی گوییها را می شنویم از عدالت اجتماعی می گوییم از فاصله ی طبقاتی و تبعات آن ناله میکنیم از فساد دامنگیر و سیستماتیک از پایمال شدن حق و حقوق مردم و درد بینوایان فریاد می زنیم ! اما کو گوش شنوا کجاست آن دستگاهی که پاسخگوی دردهای مردم بوده و بیماریهای سیستم سیاسی ایران را چارگرباشد!؟ هنگامی که برای مردم به سبب سیاستها و تصمیمات خانمان برانداز و لجوجانه و بی مهابا کارد به استخوان می رسد بسیار طبیعی است که دشمن از آن دریچه وارد می شود و نقشه های شوم خویش را پیاده می کند !؟ پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند " لا معاش له لا معاد له " با این مردم تحت فشار و به جان آمده و گرسنه چکار باید کرد؟ هیاهو و جنجال و آشوب را به بهانه ی نفوذ دشمن و سازمانهای اطلاعاتی امپریالیستی و صهیونیستی به شیوه ی قهرآمیز " جمع" کنیم یا اینکه مشکلات مردم به جان آمده را که بخشی از آن حاصل ناکارآمدی و نالایقی بخشی از مسئولان فعلی و سابق مملکت است را به درستی ، علمی و با دقت و فراست شناسایی وبا اتخاذ سیاست های درست و اصولی و مصلحت اندیشی دور از هارت و پورتهای حزبی و دسته ای " حل و فصل" کنیم ؟ اینکه به دیگران اتهام بزنیم و شانه ها را در سر دیگران بشکانیم و فلان مسئول را متهم به همنوایی با امریکا و غرب بکنیم و بخشی از لایه ی حساس و ضربه پذیر حاشیه نشین و بیسواد مردم را عامل استکبار جهانی و نوکر دیگران معرفی بکنیم ساده ترین راه گریز از مسئولیت اما درست ترین عاقلانه ترین راهکار نیست ! بهتر است "جور دیگر" هم باید دید! اینکه شخصی از اول انقلاب همان است که بوده زیاد هم مایه ی افتخار و مباهات نیست یک متحجر سیاسی لزوما نمی تواند خودی باشد ! خودی کسی است که مصلحت اندیش و به روز باشد و نیازهای زمان خود را به درستی و بدون رودرواسی به مسئولان گوشزد کند ! مانباید اجازه دهیم چاپلوسها و بادمجان دور قابچینها خودرا به عنوان نیروهای مدافع انقلاب و خودی جا بزنند و قصه علی هذا ................