کیم خواستار اقدامات «مثبت و تهاجمی» برای تضمین امنیت کره شمالی شد

۰۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۹۸۸۵۱۰ سرخط اخبار

رهبر کره شمالی در ادامه جلسه با حزب حاکم این کشور بر لزوم اتخاذ اقداماتی «مثبت و تهاجمی» برای تضمین امنیت این کشور شرق آسیا تأکید کرد که برخی تحلیلگران معتقدند منظور آنها اقداماتی علیه آمریکا و کره جنوبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نشست حزب حاکم کارگران کره شمالی که از روز شنبه آغاز شده و همچنان در جریان است، خواستار «اقدامات مثبت و تهاجمی» برای تضمین امنیت  کره شمالی در آستانه فرارسیدن ضرب‌الاجل تعیین شده پیونگ‌یانگ برای واشنگتن به منظور تغییر رویکرد خصمانه در قبال این کشور شرق آسیا شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «یانگ مو جین» استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول در تحلیل اظهارات کیم جونگ اون گفت: «احتمالاً منظور آنها از اقدامات مثبت و تهاجمی، اقدمات بسیار تحریک‌آمیز علیه آمریکا و همچنین کره جنوبی است».

رهبر کره شمالی از روز شنبه هفته جاری نشستی را با مقامات ارشد حزب حاکم این کشور برای بحث درباره موضوعات سیاسی آغاز کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی بدون ارائه هرگونه توضیحاتی گزارش کرد که در جلسه روز گذشته (یکشنبه)، کیم، اقداماتی را در زمینه امور خارجه، صنعت مهمات و نیروهای مسلح پیشنهاد داد و بر لزوم انجام «اقداماتی مثبت و تهاجمی برای تضمین کامل حاکمیت و امنیت کشور» تأکید کرد.

این نشست، بزرگترین جلسه مقدماتی هفتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی از اولین گردهمایی این حزب در سال ۲۰۱۳ در دوران رهبری کیم به حساب می‌آید.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این نشست همچنان ادامه دارد و از زمانیکه کیم در اوخر ۲۰۱۱ قدرت را به دست گرفت، این اولین باری است که یک گردهمایی بیش از یک روز به طول انجامیده است.

کره شمالی با تعیین مهلتی تا پایان سال جاری میلادی، از واشنگتن خواسته که رویکرد جدیدی را برای ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی کره پیشنهاد دهد و هشدار داده که اگر آمریکا انتظارات کره شمالی را برآورده نکند، این کشور مسیر جدیدی را در پیش می‌گیرد.

فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند که این اقدامات کره شمالی احتمالاً شامل آزمایش یک موشک بلندبرد با آزمایشات کلاهک هسته‌ای می‌شود که کره شمالی از سال ۲۰۱۷ به حالت تعلیق درآورده است.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز  یکشنبه گفت این کشور با نگرانی اقدامات کره شمالی را رصد می‌کند و در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز هم باید منتظر «هدیه کریسمس» کره شمالی بود، گفت: «ما همواره اوضاع را رصد می‌کنیم. رئیس [کیم جونگ] اون [رهبر کره شمالی] گفته است که در کریسمس اتفاقی می‌افتد.»

اظهارات این مقام کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی هشدار داده بود اگر آمریکا موضع خود در مذاکرات را تغییر نداده و پیشنهادات تازه‌ای ارائه نکند، پیونگ‌یانگ از یک «هدیه کریسمس» برای واشنگتن رونمایی می‌کند.

با وجود گذشت دو سال از دیدار ترامپ و کیم، آمریکا تاکنون از رفع کوچکترین تحریم‌های کره شمالی نیز خودداری کرده است. این در حالی است که پیونگ‌یانگ آزمایش‌های اتمی و موشکی خود را تعلیق و برخی از تأسیسات اتمی و موشکی خود را هم تخریب کرده است. آمریکا می‌گوید تنها زمانی تحریم‌ها را کنار می‌گذارد که کره شمالی به طور کامل خلع سلاح شده باشد.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :

مسعود ۰۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۱۴
هر وقت دیکتاتورهای ترسو و دروغگو طرف مقابل خویش راتهدید کردند مطمئن باشید در یک گوشه ای دور از دید مردم و رسانه ها مشغول مذاکره و سازش با دشمنانشان هستند!