پروژه خط لوله گاز روسیه با ۹۳ درصد پیشرفت زیر تیغ تحریم آمریکا/شرکت سوئیسی قصد بازگشت ندارد

۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۸۸۵۱۶ سرخط اخبار

ردیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شرکت سوئیسی-آلمانی مجری بخش لوله گذاری خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا نه تنها کار اجرای این پروژه را از ترس تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است بلکه تجهیزات خود را نیز از محل پروژه به طور کامل دور کرده و برنامه ای برای بازگشت ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بنی الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بررسی‌های انجام شده نشان می دهد شرکت سوئیسی-هلندی آلسیز که از ترس تحریم‌های آمریکا کار لوله گذاری پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم 2" را متوقف کرده بود، کشتی لوله گذاری خود را هم به طور کامل از محل پروژه دور کرده و دیگر قصد همکاری ندارد.

در حالی آلسیز پس از امضای قانونی تحریم نورد استریم 2 توسط رئیس جمهور آمریکا پروژه را ترک کرده که خود آمریکایی‌ها برای توقف کار به شرکت‌ها دخیل در آن 30 روز مهلت داده بود.

تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم زمانی اعمال شدند که این پروژه 93 درصد پیشرفت داشته و قرار بود طی هفته‌های آتی به بهره برداری برسد.

روس‌ها گفته‌اند که کار ساخت این خط لوله را بدون کمک شرکت‌های خارجی به اتمام خواهند رساند.

قرار است یک کشتی لوله گذاری که هم اکنون در شرق دور روسیه قراردارد پس از انجام تغییرات در ساختار آن به دلیل تفاوت های آب و هوایی بین دریای بالتیک و سیبری برای تکمیل روند  لوله گذاری راهی محل پروژه در نزدیک آلمان شود.

اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه این پروژه انتقال گاز که قرار است به آلمان برسد با واکنش تند مقامات و حتی منتقدان اجرای آن در برلین مواجه شده است.

آنها این اقدام را دخالت در امور داخلی آلمان و اروپا داشته و خواستار اقدام متقابل اروپا و آلمان در این‌باره علیه آمریکا شده‌اند.

کلید واژه ها: تحریم امریکا روسیه آلمان سوئیس اروپا


( ۳ )

نظر شما :