سفیر روسیه در لبنان: باید تحقیقات کامل در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی انجام شود

۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۱ کد : ۱۹۸۸۷۹۱ سرخط اخبار

سفیر روسیه در لبنان با بیان اینکه مساله سقوط هواپیمای اوکراینی به روابط ایران و اوکراین مربوط می‌شود گفت: باید تحقیقات کامل برای کشف جزئیات در این رابطه انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از النشره، الکساندر زاسپیکین، سفیر روسیه در لبنان در رابطه با شهادت سردار سلیمانی گفت: در روزهای اخیر نظرات زیادی در رابطه با این مساله شنیدیم و تقریبا برای افکار عمومی روشن شد که آمریکایی‌ها خارج از معیارهای مشروع بین‌المللی رفتار کردند، این مساله ای است که برای همه روشن است.

وی افزود: این اقدام جنایتکارانه منجر به اتحاد مردمی در داخل ایران و در صفوف متحدان محور مقاومت و منطقه شده است و روسیه این اقدام را رسما محکوم کرد.

وی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز گفت: پوتین، رئیس جمهور روسیه پیام تسلیتی برای رئیس جمهور اوکراین ارسال کرد و اکنون که دلیل سقوط آن معلوم شده است باید تحقیقات کامل برای کشف جزئیات انجام شود.

زاسپیکین تاکید کرد: این مساله بین‌المللی و مربوط به روابط میان ایران و اوکراین است.

ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه)اعلام کرد: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

بر اساس این گزارش ، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز پس از این اعلام گفت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :