تاکید سازمان ملل بر انجام تحقیقات شفاف و دقیق درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۹۸۸۸۵۰ سرخط اخبار

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که تحقیقات درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران باید کاملا شفاف و با حضور تمام کشورهای متضرر انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: ما اطلاعیه دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین به‌طور غیر عمد و اشتباه در ایران هدف قرار گرفته است، دریافت کردیم.

وی ادامه داد: از نظر ما بسیار حائز اهمیت است که مقامات (ایران) تضمین کنند که تحقیقاتی شفاف و دقیق درباره آنچه در این حادثه غم‌انگیز رخ داده، انجام خواهد شد و بسیار مهم است که این بررسی‌ها مطابق با پیوست 13 کنوانسیون حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی و با حضور کشورهای متضرر صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، پس از وقوع این سانحه تلخ در روز چهارشنبه 18 دی‌ماه، تاکنون هیئت‌هایی از کانادا و اوکراین برای کمک به تحقیقات درباره علل سقوط هواپیمای اوکراینی به ایران سفر کرده‌اند.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در پی سقوط این هواپیما با اشاره به تنش‌های اخیر در منطقه که در پی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی رخ داد، گفت که اگر به خاطر این تنش‌ها نبود شهروندان کانادایی جان‌باخته در حادثه هواپیمای اوکراینی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند.

کلید واژه ها: سازمان ملل متحد سقوط هواپیمای اوکراینی


نظر شما :