لاوروف: اقدامات ضدایرانی آمریکا به ثبات جهانی آسیب زده است

۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۹۸۸۸۹۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تنش‌های اخیر در منطقه تأکید کرد که اقدامات ضدایرانی ایالات متحده آمریکا لطمه بزرگی به ثبات جهانی وارد آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در «تاشکند» پایتخت ازبکستان ضمن انتقاد از رویکرد واشنگتن در قبال تهران تصریح کرد که اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه ایران، لطمه بزرگی به ثبات جهانی وارد آورده است.

بنا به گزارش خبرگزای روسی «تاس»، وی با اشاره به تنش‌های اخیر در منطقه در پی اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خروج بیش از یکسال پیش آمریکا از برجام گفت: «وضعیتی که در خصوص موضوع ایران به وجود آمده، لطمه زیادی را به ثبات راهبردی وارد آورده است و این بحران و تنش‌های به وجود آمده بعد از خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از  برجام، تشدید شده است».

وی سپس ضمن انتقاد از دولت ترامپ برای خروج از توافق موشک‌های میانبرد هسته‌ای با روسیه ادامه داد: «خروج آمریکا از پیمان موشک‌های میانبرد و کوتاهبرد نیز اوضاع پرتنشی را در زمینه کنترل تسلیحات، تسلیحات کشتار جمعی و کاهش تسلیحات اتمی به وجود آورده است».


نظر شما :