قیام مردم عراق، ثمره اخلاص حاج قاسم

۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۸۹۰۸۸ سرخط اخبار

تأثیر شهادت و زندگی مخلصانه حاج قاسم در قیام عمومی و بی‌نظیر مردم عراق در اخراج آمریکایی‌ها، این روزها کاملاً هویدا شده است. این فریاد یک صدای میلیون‌ها نفر در عراق در راهپیمایی دیروز، پژواک اخلاص سربازان خمینی و خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، این کلام رهبری را یک قاعده برای تحولات کلان این دنیایی باید حساب کرد: «خداى متعال همیشه روى کارهایى که از روى ایمان‏ و اخلاص‏ است‏، تأثیرات بزرگى قرار مى‌‏دهد. این را بدانید: هر کارى را شما از روى اخلاص بکنید، خدا به آن برکت خواهد داد. هر کارى را که از روى حسابگری‌هاى مادى بکنید، متزلزل است. ممکن است به نتایجى برسد؛ خیلى از اوقات هم به نتیجه نمى‌‏رسد».(۱) 

اخلاص را صرفاً یک توصیه اخلاقی قرائت نکنید. کار برای رضای خدا همه ظرفیت‌ها و استعدادهای این دنیا را بالفعل می‌کند. قلوب انسان‌ها را به شخص مخلص متمایل می‌کند و عظیم‌ترین رخدادهای در جهت تحقق اهداف جبهه حق را رقم می‌زند.

در انقلاب اسلامی هم اصلی‌ترین کارها به برکت اخلاص انسان‌هایی بود که بار انقلاب روی دوش آن‌ها قرار داشت.

مقام معظم رهبری در یک توصیف راهبردی از اخلاص انسان‌های انقلابی همچون حاج عبدالله والی- که به دستور حضرت امام در اوایل انقلاب به منطقه محروم بشاگرد اعزام می‌شوند و سالیانی را در آن منطقه به خدمت‌رسانی مخلصانه می‌پردازند- این طور می‌فرمایند: «اینجور کارهای بی‌سروصدا و خاموش و خالصانه، نه فقط برای شما پیش خدای متعال درجه و مرتبه درست می‌کند، بلکه در کل بنای جمهوری اسلامی اثر می‌گذارد، مثل سیمانی است که در یک بنایی تزریق کنند و آن را مستحکم کنند. با انجام اینجور کارهای مخلصانه، بنای جمهوری اسلامی مستحکم می‌شود بدون اینکه کسی بفهمد».(۲)

رهبری، توصیفی از واقعه انقلاب و نسبت آن با اخلاص و شخصیت حضرت امام (ره) دارند که خیلی قابل تأمل است «امام، آن کاری که کرد... به برکت اخلاص بود؛ اخلاص! اگر اخلاص نبود، شخصیت عظیم و جوهر مستحکم امام هم برای این‌که این کارها را پیش ببرد، کافی نبود».(۳)

توجه کنید که این را کسی می‌گوید که شیفته شخصیت و منش امام است. اما نقطه کانونی در تحولات انقلاب را اخلاص این مرد الهی می‌داند، نه ویژگی‌های شخصی و شخصیتی این بزرگوار.

شهید سلیمانی، نسخه امروزین وسعت تاثیرگذاری اخلاص در تحولات منطقه و جهان است، تأثیر شهادت و زندگی مخلصانه حاج قاسم در قیام عمومی و بی‌نظیر مردم عراق در اخراج آمریکایی‌ها، این روزها کاملاً هویدا شده است. این فریاد یک صدای میلیون‌ها نفر در عراق در راهپیمایی دیروز، پژواک اخلاص سربازان خمینی و خامنه‌ای است.

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :