بعیدی نژاد: رژیم سعودی منبع اصلی بی ثباتی در جهان عرب است

۰۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۳ کد : ۱۹۸۹۱۸۱ سرخط اخبار

سفیر ایران در لندن رژیم سعودی را منبع اصلی بی ثباتی در جهان عرب خواند و گفت: سعودی ها باید عادی و مسئولانه عمل کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیتی در واکنش به اظهارات و اتهامات بی پایه و اساس سفیر سعودی در انگلیس نوشت: «رژیم سعودی منبع اصلی بی ثباتی در جهان عرب است.» 

وی افزود: «رژیم سعودی آغازگر فاجعه بارترین جنگ علیه یمن، تحمیل کننده محاصره علیه قطر بود و سیاست های بی ثبات کننده ای علیه سوریه، عراق و لبنان اتخاذ کرد.»

بعیدی نژاد همچنین عنوان کرد: «سعودی ها باید عادی و مسئولانه برخورد کنند.» 

 

13981109000719_Test_NewPhotoFree.jpg

 

به گزارش فارس، «خالد بن بندر بن سلطان» سفیر عربستان در انگلیس روز شنبه پنجم بهمن ماه در گفت‌‌وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» گفته که این کشور به دنبال درگیری با ایران و تشدید تنش نیست و افزوده است: «ما همیشه طرفدار موضع‌گیری محکم برابر ایران بوده‌ایم. مشکل ما با مردم ایران نیست، بلکه با رژیم حاکم بر این کشور است.»

سفیر انگلیس در ادامه گفت: «ما مماشات را باور نداریم. در هیچ مقطعی از تاریخ اثبات نشده که مماشات یک راهبرد موفق است. شما نمی‌توانید مقابل کشوری مانند ایران تسلیم شوید، زیرا ایرانی‌ها آن را نشانه ضعف می‌بینند.»

بندر بن سلطان در بخش دیگر این گفت‌وگو با انتقاد از برجام گفت که این توافق نتوانست سیاست‌های منطقه‌ای ایران را تغییر دهد و مدعی شد: «مداخله ایران در منطقه به اندازه برنامه هسته‌ای این کشور چالش به همراه دارد. به همین دلیل ما نگران این توافق بودیم.»

کلید واژه ها: حمید بعیدی نژاد


نظر شما :