ظریف: تحولات به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۸۹۲۹۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ما در دورانی هستیم که مفاهیم در حال تحول محتوایی و ساختاری است، گفت: این تحول به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فرا رسیدن دهه فجر که یکی از عظیم‌ترین تحولات قرن گذشته بود را به همه مردم تبریک می‌گویم و یاد امام بزرگوار و شهدای جنگ تحمیلی و امنیت و شهدای ارتش را از گرامی می داریم.

ظریف ادامه داد: این روزها ما و مردم منطقه داغدار از دست دادن فرمانده بزرگی هستیم که برای منطقه و جهان الگوی مقاومت، فهم، تواضع و خردورزی بود.

وی افزود: شهید سلیمانی که خداوند درجاتش را متعالی کند با فهم دقیق راهبری و شجاعت توانست تحولی ایجاد کند که ما باید بعنوان دنبال‌کنندگان آن شهید با همان فهم راهبردی و نگرش دراز مدت باید نتایج و میوه آن را با نهادینه کردن آن در منطقه بچینیم. 

ظریف با تاکید بر اینکه ما در دورانی هستیم که مفاهیم در حال تحول محتوایی و ساختاری است، گفت: این تحول به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است. تحول این مفاهیم به معنای فراموش شدن واقعیات سابق نیست؛ بلکه واقعیات و علایم محاسباتی قبلی تنها فاکتورهای تصمیم گیری نیستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: قدرت زمانی با قایق‌های توپ‌دار و تعداد تانک و ابزار نظامی تعریف می‌شد ولی امروز ضمن آن که ابزار نظامی اهمیت فراونی دارد و ضرورت تقویت آن غیر قابل فراموشی است، ولی امروز عواملی مثل اقتصاد ، فناوری، نوآوری به عوامل واقعی قدرت تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مزیت نسبی جمهوری اسلامی به سایر عوامل قدرت است که به آن عوامل معنایی قدرت می گوییم گفت: این قدرتی است که شهید سلیمانی را از سپهبد سلیمانی قدرتمندتر کرده است.

ادامه دارد...

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


( ۱ )

نظر شما :

محمد ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۶
واقعا چرا در شرایطی که مردم کشور ما در رنج و سختی و بیکاری و بیخانمانی هستند مسئولان کشور مدام از پیروزی سخن میگویند... کدام پیروزی به واقع اگر ما پیروز این رقابت ها و این میدان ها بودیم آیا وضعیتمان اینگونه بود... در همه عرصه ها این گونه است... مثلا حتی در عرصه ورزشی هم تیم های فوتبال ما برای میزبانی دچار مشکل هستند...چرا مسئولان واقعیت ها را نمی بینند و آن را صادقانه بازگو نمی کنند.. مگر نه این است که دانستن علت شکست خود عامل پیروزی است... ولی مسئولان به جای واکاوی شکست و جستجوی علت آن فقط شعار های پوچ سر می دهند...