افشاگری ماهاتیر محمد؛ آمریکا جنگنده‌های اف ۱۶ را به صورت ناقص می‌فروشد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۷ کد : ۱۹۹۱۵۰۲ سرخط اخبار

نخست‌وزیر پیشین مالزی فاش کرد، آمریکا جنگنده‌های اف 16 را بدون کدهای اساسی و برنامه کامل به این کشور فروخته بوده و با تمام کشورهای جهان به جز رژیم اسرائیل با همین سیاست برخورد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر پیشین مالزی در گفت‌وگویی با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد، این کشور پس از دریافت جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکایی دریافت که واشنگتن جنگنده‌های مذکور را بدون کدهای اساسی و برنامه کامل به مالزی فروخته و این کشور نمی‌تواند از تمام قابلیت‌های جنگنده‌های مذکور از جمله قابلیت هجومی آن استفاده کند.

وی افزود: برای ما مشخص شد که اگر می‌خواهیم از قابلیت هجومی این جنگنده‌ها استفاده کنیم باید به آمریکا بازگردیم تا کارشناسان آمریکایی آن را برنامه‌ریزی کنند و این به معنای هزینه اضافی برای جنگنده بود همانطور که استفاده از قابلیت هجومی آن به خواست آمریکایی‌ها مشروط می‌شد.

ماهاتیر محمد در ادامه گفت، بنابراین مالزی دریافت که تنها فایده جنگنده‌های اف ۱۶ استفاده از آنها در مانورهای نظامی است. آمریکا با تمام کشورهای جهان به جز رژیم اسرائیل با همین سیاست برخورد می‌کند.

«ماهاتیر محمد» که طولانی‌‌ترین دوره نخست‌‌وزیری در مالزی را بر عهده داشته پیش‌تر در گفت‌وگوی با همین شبکه قطری به توطئه ناموفق انگلیس در کشورش و دلیل تنفرش از این کشور پرداخت (جزئیات بیشتر)

ماهاتیر محمد از ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ نخست‌‌وزیر مالزی بود و در سال ۲۰۱۸ بار دیگر عهده‌دار این سمت شد و به خاطر برخی مسایل سیاسی در مارس ۲۰۲۰ استعفا کرد.

کلید واژه ها: ماهاتیر محمد مالزی اف 16


( ۲ )

نظر شما :

محمد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۶
این ادعا به راحتی قابل کتمان است ، این درست که ایران زمان شاه متحد امریکا بود ، ولی اگر حرف ماهاتیر درست باشد و هرکشوری به جز اسرائیل تسلیحات ناقص از امریکا دریافت می کرده ، این موضوع را باید در جنگنده های ایران مشاهده می کردیم ، اما در زمان جنگ شاهد بودیم که ایران با دارا بودن هواپیماهای امریکایی ، محصولات روسی عراق را شکست داد
نیا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۴
نیروی هوایی مالزی فاقد جنگنده های اف-16 است.. لطفا دیتای اخبار را حداقل از طریق ویکی چک بفرمایید..
علی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۷
ایران سپر غرب در برابر هجوم شوروی بود وپایداری در نبرد و هجوم پیروزمندانه اش خواست و منفعت بلوک غرب بود پس میبایست با بهترین سلاح ها به هزینه خودش و مردمش در برابر شوروی سد اول درگیری احتمالی میبود چیزی شبیه به نقش اسراییل این چه ربطی به جایگاه مالزی یا مثلا ترکیه و عربستان دارد و چه قیاس نابجاییست .
" یاردبستانی . ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۳:۱۳
«ألحَمدُلِلَّهِ الَّذی جَعَلنَا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بوِلاَیَهِ أمیرِالمُؤمِنینَ (عَلَیهِ السَّلاَم)» ستایش خدای را که ما را از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) قرار داد.