در تمامی استان‌های عراق به مدت یک هفته منع آمد و شد برقرار شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۹۹۱۸۷۶ سرخط اخبار

دولت عراق مقررات منع آمد و شد کامل را در تمامی استان‌های کشور به مدت یک هفته از امروز (یکشنبه) إعمال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ریاست نشست مشترک کمیسیون عالی بهداشت و سلامت ملی و گروه پارلمانی بحران را بر عهده داشت که طی آن تلاش‌های برجسته کادرهای درمانی در مقابله با خطر کرونا را ستود.

نخست وزیر از نیروهای مسلح و دستگاه امنیتی نیز به دلیل انجام وظایفشان چه در زمینه اجرای منع آمد و شد یا از طریق همراهی با تیم‌های بهداشتی و درمانی قدردانی کرد.

وی بر اهمیت هماهنگی بالا و یکپارچگی تلاش‌ها میان دستگاه‌های مختلف دولتی و امنیتی و میان اقشار مختلف مردم به منظور موفقیت‌آمیز بودن روند مقابله با کرونا تاکید کرد.

در این نشست، در مورد تصمیمات متعددی توافق حاصل شد که از جمله آنها منع آمد و شد کامل در بغداد و تمامی استان‌ها به مدت یک هفته از روز یکشنبه تا ششم ژوئن ۲۰۲۰ است و نیز اینکه دستگاه‌های امنیتی تدابیر خود را در داخل مناطق مردمی تشدید کرده و اجازه انجام هیچ تجمعی که به شیوع ویروس کرونا منجر می‌شود، ندهند.

کمیته بهداشت و سلامت ملی عراق از طرف‌های ذیربط نیز خواست تا این تصمیم منع آمد و شد را به صورت قاطعانه اجرا کرده و افراد تخلف کرده را بازخواست کنند. این کمیته همچنین بر لزوم استفاده از ماسک در خارج از خانه‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، مسؤولان عراقی از ادامه تعلیق پروازهای عراق به دلیل تدابیر مقابله با کرونا خبر دادند.

هواپیمایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور تدوین تدابیر ویژه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بررسی ماهیت آمادگی‌های بهداشتی و پیشگیرانه، کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی تصمیم گرفت تعلیق پروازهای داخلی و خارجی و پروازهای استثنایی جهت خارج کردن عراقی‌ها در کشورهای دیگر را تا ششم ماه ژوئن آتی تمدید کند.

درید یحیی جاسم، مدیرکل هواپیمایی عراق اعلام کرد که هدف از ادامه تعلیق ارزیابی شرایط برای مقابله با کرونا است.

او گفت که سفرهای استثنایی و پزشکی ویژه و بارگیری‌های هوایی و پروازهایی که از حریم هوایی عراق می‌گذرند، ادامه دارند.

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :