وزرای جامانده از کابینه عراق ظرف ۲ روز آینده به پارلمان معرفی می‌شوند

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۹۹۱۹۷۷ سرخط اخبار

مشاور رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور اسامی نامزدهای تصاحب کرسی‌های وزارتی خالی در کابینه را ظرف دو روز آتی به پارلمان ارائه می‌کند تا هفته آینده به رای گذاشته شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «شاکر حامد» مشاور رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق وزرای جا مانده از کابینه را معرفی می‌کند و هفته آینده جلسه‌ای برای رای گیری درباره آنها برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این مقام پارلمان عراق گفت:« به اطلاع پارلمان رسیده که نخست وزیر اسامی نامزدهای تصاحب کرسی‌های وزارتی خالی را تکمیل کرده و احتمالا ظرف دو روز آتی اسامی و سابقه کاری آنها به پارلمان ارسال می‌شود و احتمال می‌رود که هفته آتی جلسه‌ای برای رای گیری درباره آنها به منظور تکمیل کابینه برگزار شود.

حامد با اشاره به نشست دیروز پارلمان عراق به ریاست «محمد الحلبوسی» و «حسن الکعبی» رئیس و معاون اول رئیس پارلمان با رهبران فراکسیون‌ها گفت: در این نشست بر ضرورت از سرگیری کار پارلمان و جلسات آن و دعوت از نمایندگان برای حضور در این جلسات تاکید شد تا پارلمان بتواند قوانینی را برای مقابله با چالش‌های مالی و اقتصادی که کشور در شرایط کمبود بودجه و همه گیری کرونا با آن مواجه است به تصویب برساند».
مشاور رئیس پارلمان عراق گفت که ریاست پارلمان بر ضرورت اطمینان بخشی به ملت و افکار عمومی برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت که با رهبران فراکسیون‌ها درباره دستور کار امروز چهارشنبه به توافق رسید که شامل بررسی قانون اخذ وام از داخل و خارج کشور برای جبران کسری بودجه ۲۰۲۰ و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده از تمدید وضعیت منع آمد و شد در عراق به دلیل شیوع کرونا است.

بامداد ۱۸ اردیبهشت نشست پارلمان عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار شد.

الکاظمی که  به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست‌های وزارت خارجه و نفت،  تنها اسامی ۲۰ وزیر از ۲۲ وزیر کابینه را به پارلمان ارائه کرده بود، موفق شد تنها برای ۱۵ وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت‌خانه‌های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و  بازرگانی از گرفتن رأی اعتماد محروم ماندند.

نخست‌وزیر جدید عراق در سایه خالی ماندن پست‌های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، ۲۳ اردیبهشت سرپرست‌هایی برای این وزارت‌خانه‌های بدون وزیر انتخاب کند.

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :