رئیس‌جمهور کوبا: دولت ترامپ یک رژیم متجاوز و فاسد است

۰۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۹۹۵۶۷۸ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور کوبا با لحنی تند در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که دولت ترامپ یک رژیم متجاوز و فاسد است که هر کس که مقابل طرح‌های این کشور تسلیم نشود را تهدید و تحریم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میگوئل دیاز کانل برمودز» رئیس‌جمهور کوبا روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

بنا بر گزارش وبگاه، «نیوز امریکا ناو»، رئیس‌جمهور کوبا با انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ با هدف توطئه و براندازی، همکاری در حوزه دموکراسی و حقوق بشر را دستکاری می‌کند و این در حالی است که در قلمرو این کشور، عملاً تا حد کنترل نشده‌ای ابراز نفرت، نژادپرستی، بی‌رحمی پلیس و بی‌نظمی در نظام انتخاباتی و حق رأی شهروندان وجود دارد».

این مقام عالیرتبه کوبا، دولت ترامپ را بعنوان یک «رژیم کاملاً متجاوز که از نظر اخلاقی فاسد است» توصیف کرد که «چندجانبه‌گرایی را تحقیر می‌کند و مورد حمله قرار می‌دهد و در روابط خود با نهادهای سازمان ملل از تهدیدات مالی سوء استفاده می‌کند و در یک نمایش بی‌سابقه زیاده‌خواهی از سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و شورای حقوق بشر خارج شد».

رئیس‌جمهور کوبا ضمن انتقاد از سیاست‌ واشنگتن در خروج یکجانبه از برجام تأکید کرد که ایالات متحده علیه هرآنکس که مقابل طرح‌ها و برنامه‌های این کشور تسلیم نشود، از سیاست‌ تحریم‌ها و تهدیدات یکجانبه استفاده می‌کند و حامی براندازی اجباری دولت‌های مستقل از طریق روش‌های جنگ‌های غیرمتعارف است.

وی ضمن انتقاد از سیاست‌های تهدید و تحریم واشنگتن علیه کوبا گفت: «ما سیاست‌های دوگانه دولت ایالات متحده در مبارزه با تروریسم را محکوم می‌کنیم».

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

در همین راستا،  اواخر شهریورماه، رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه «هاوانا»، تحریم‌های تجاری کوبا را برای مدت یکسال دیگر تمدید و آن را در راستای منافع ملی آمریکا توصیف کرد.

پیش از این نیز، رئیس‌جمهور کوبا، اینگونه اقدامات دولت ترامپ علیه کشورش را گامی برای نابود ساختن انقلاب کشورش خطاب و آن را محکوم کرده بود.


نظر شما :