قالیباف: کشور در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار دارد

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۹۹۶۴۰۱ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد که در این شرایط، نمی‌توان هر تصمیمی گرفت.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، «محمدباقر قالیباف» در نشست با نمایندگان جوان مجلس در کمیسیون تلفیق بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های کاری میان جوانان مجلس تأکید کرد و از آن‌ها خواست تا پیشتاز زیست مؤمنانه در مجلس شورای اسلامی باشند.

وی بر تداوم و تکرار جلسات با نمایندگان جوان مجلس تأکید کرد و گفت: از ویژگی‌های این جلسه جوانانه و مؤمنانه حضور تمامی مدعوین و پیگیری مباحث با نشاط و اشتیاق است و اگرچه نظرات متضادی نیز وجود دارد، اما صمیمیت و تعامل به‌خوبی مشاهده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، لذا باید مراقب اقدامات خود باشیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه پیش‌قراول حل بسیاری از مشکلات کشور جمع حاضر در این مکان است، اضافه کرد: رسیدن به فهم مشترک در این جمع، نخستین کاری است که باید در مسیر حل مشکلات کشور انجام دهیم تا از این فهم مشترک اولویت‌های مشترک استخراج و درنهایت در روش پیاده‌سازی به توافق رسید.

وی از نمایندگان جوان حاضر در جلسه خواست کارگروه‌های کاری تشکیل دهند و افزود: بهتر است این کارگروه‌های کاری با همکاری کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس و متناسب با علاقه و تخصص نمایندگان جوان تشکیل شوند، لذا درخواست دارم موضوعات موردنظر همچون اصلاح ساختار بودجه، قاچاق کالا و ارز، بورس انرژی و... را انتخاب کرده و شبانه‌روز بر روی این موضوعات کار کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در جلسات بعدی مشکلی بدون ارائه راهکار آن مطرح شود، یادآور شد: نمایندگان جوان در کنار هر مشکل، راهکار نیز ارائه کنند. هر گروه کاری گزارش کار بدهد تا فهم و اولویت مشترک موردنظر ایجاد شود.

قالیباف وظیفه مجلس را سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دانست و گفت: البته این مهم زمان‌بر است و طرح‌هایی همچون حل‌وفصل طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی، ساخت و تولید مسکن، اختصاص سبد کالا به افراد نیازمند، طرح دوفوریتی مربوط به بازار بورس و... ازجمله اقدامات قابل‌توجه در چند ماه نخست آغاز به کار مجلس یازدهم است.

پیگیری طرح شفافیت آرای نمایندگان، مشخص کردن اولویت‌های مجلس یازدهم، برنامه‌ریزی برای مقابله با افزایش قیمت ارز، خودرو و مسکن، صیانت از گام دوم انقلاب، شفافیت مواضع هیئت‌رئیسه مجلس، ایجاد پیوست رسانه‌ای در مجلس، فعال کردن فراکسیون انقلاب، ادامه نظارت‌های میدانی از مناطق محروم از سوی رئیس و نمایندگان مجلس، ضرورت کاهش مشکلات اقتصادی مردم در زمان کوتاه و... ازجمله مباحث مورد تأکید نمایندگان جوان در جلسه با رئیس مجلس بود.


( ۱ )

نظر شما :