متحد چهره اپوزیسیون روسیه دستگیر شد

۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۳ کد : ۱۹۹۹۱۰۲ سرخط اخبار

یکی از متحدان ناوالنی به اتهام تحریک افراط گرایی به صورت آنلاین دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، پاول زلنسکی، یکی از اعضای بنیاد مقابله با فساد و از متحدان الکسی ناوالنی، منتقد کرملین از سوی دادگاه منطقه‌ای روسیه و یک روز پیش از بازگشت ناوالنی به کشور بازداشت و به زندان منتقل شد.

دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد، زلنسکی به زندان منتقل شد و بازداشت وی از سوی ایوان ژدانف، مدیر بنیاد مقابله با فساد تایید شده است.

ژدانف در توئیتی نوشت: ما دست از مبارزه بر نمی‌داریم و به خانواده زلنسکی به هر روش ممکن کمک می‌کنیم.

بنیاد مقابله با فساد که یک گروه پیشرو اپوزیسیون در مسکو است، بر روی رسوایی‌های مالی دولت تحقیق می‌کند.

زلنسکی تصویری از یک زن خبرنگار روس در توئیترش منتشر کرد که خودش را در مقابل وزارت کشور و پس از تجسس آپارتمانش توسط پلیس به آتش کشید و در عین حال، به معترضان تاکید کرده بود تا پس از مرگ این زن خبرنگار به خیابان‌ها بیایند.

دستگیری این متحد ناوالنی در حالی رخ داده که جنگ لفظی بین اپوزیسیون و دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در بالاترین حد خود است.

ناوالنی اخیرا اعلام کرده بود که تمایل دارد تا ۱۷ ژانویه از آلمان که محل درمانش است، به روسیه برگردد. رئیس اداره زندان‌های روسیه اعلام کرده بود که درصورت بازگشت او به کشور، دستگیر می‌شود و چنین اقدامی می‌تواند به اعتراضات گسترده و مورد توجه قرار گرفتن بیشتر این رهبر اپوزیسیون در میان طرفدارانش و حامیان غربی اش منجر شود.


نظر شما :