الجزایر مجوز فعالیت شبکه سعودی‌ «العربیه» را لغو کرد

۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۳ کد : ۲۰۰۴۵۶۰ سرخط اخبار

الجزایر اعلام کرد که به علت پوشش‌های گمراه‌کننده شبکه «العربیه» در این کشور، مجوز فعالیت این شبکه سعودی را لغو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، الجزایر، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز فعالیت نمایندگی شبکه سعودی «العربیه» را در این کشور لغو کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، وزارت ارتباطات الجزایر در بیانیه مذکور اعلام کرد که تصمیم لغو مجوز نمایندگی شبکه سعودی العربیه به علت «عدم احترام به اخلاق کاری، گمراه‌سازی رسانه‌ای و تزویر» اتخاذ شده است.

با این حال، تخلف این شبکه سعودی و گمراه‌سازی که در بیانیه مذکور به آن اشاره شده، به طور دقیق مشخص نشده است.

شبکه سعودی العربیه دومین شبکه‌ای است که در کشور الجزایر مجوز فعالیت آن لغو شده است. پیش از این، مجوز شبکه فرانسوی «فرانس۲۴» نیز در ماه ژوئن گذشته لغو شد.

«عمار بلحمیر» وزیر ارتباطات این کشور اعلام کرده بود که مجوز شبکه فرانس ۲۴ به علت «پوشش راهپیمایی‌های جمعه» در ارتباط خیزش در این کشور لغو شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع خبری به تازگی با انتشار فیلمی خبر دادند که «عمرو خالد»‌ دعوتگر اسلامی مصری در پی پافشاری مجری شبکه سعودی العربیه بر چند سؤال درباره ارتباط او با جماعت اخوان‌المسلمین و تجارت از راه دین و... از ادامه مصاحبه با این شبکه سعودی خودداری کرده است.

 


( ۳ )

نظر شما :