چاووش‌اوغلو: از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول استقبال می‌کنیم

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۷ کد : ۲۰۰۷۹۵۱ سرخط اخبار

چاووش اوغلو با  استقبال از کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول، اظهار کرد : تصمیم راه‌اندازی مسیر ارتباطی جاده‌ای و ریلی در قفقاز جنوبی به‌ویژه کریدور «زنگزور» مایه خرسندی است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در  پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان در حال برگزاری است، گفت:  یکی از حوزه‌های مهمی که باید روی آن تمرکز شویم، تجارت و ارتباطات منطقه‌ای است.

چاووش‌ اوغلو ضمن اشاره به بروز برخی تغییرات تاریخی در زنجیره تامین جهانی، گفت: آسیا نه تنها به عنوان یک مرکز تولید، بلکه به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده در حال رشد است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع، فرصت‌های قابل توجهی را برای همه ما فراهم می‌کند. اکو باید به عنوان پل همکاری تجاری و اقتصادی بین آسیا و اروپا عمل کند.

وزیر امور خارجه ترکیه متذکر شد: باید تلاش بیشتری کنیم تا اکو را به یک ساختار نتیجه گرا تبدیل کنیم. تحقق چشم انداز 2025 برای این امر حیاتی است.

وی افزود: به عقیده من اکو به عنوان سازمانی که در قلب مسیرهای تجاری تاریخی و مراکز فرهنگی قرار دارد، باید فعال‌تر عمل کند.


( ۱ )

نظر شما :