رئیس دفتر رئیس جمهور: باجدیت وارد مذاکرات شدیم

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۶ کد : ۲۰۰۸۱۰۹ سرخط اخبار

رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط با مذاکرات ۱+۴ گفت: در این مذاکرات کاملاً جدی هستیم. با اراده و جدیت و با برنامه وارد این دور از مذاکرات شده ایم. در این مذاکرات نتیجه گرا هستیم و بدنبال نتایج مناسب هستیم هدف نهایی ما برداشتن همه تحریم هاست.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما، غلامحسین اسماعیلی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما اظهار کرد: یکی از سیاست های کلی دولت سیزدهم برقراری ارتباط با دیگر کشورها، فعال کردن دیپلماسی و توجه به همسایگان است و در همین راستا حضور رئیس جمهور در پانزدهیمن اجلاس سازمان اکو با رویکرد توسعه روابط اقتصادی کشورهای عضو سازمان اکو در حوزه های گوناگون شکل گرفت.

وی ادامه داد: انتخاب یک رابطه آسیامحور در عرصه های تجاری، انرژی، محیط زیست و همچنین استفاده از اقتصاد دیجیتال و پلتفرم های گوناگون آن و ارتباط فیبرنوری میان کشورهای عضو سازمان و کشورهای همسایه با یکدیگر از دیگر رویکردها و اهداف رئیس جمهور در این دوره از اجلاس سازمان اکو بشمار می رود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اهداف و برنامه هایی که در دستور کار اجلاس قرار داشت دیدگاه های رئیس جمهور سبب شد تا در حاشیه اجلاس با روسای جمهوری کشورهای شرکت کننده ملاقات های دوجانبه ای انجام دهیم، کشورهای پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه ، ازبکستان از آن جمله هستند. در این نشست های دوجانبه موضوعاتی از قبیل توسعه روابط حمل ونقل، انتقال انرژی به خصوص گاز  - که البته در این مورد توافقات سه جانبه به عمل آمد-  بررسی و نیز دستاوردهای خوبی در حوزه امنیت بویژه در مورد اوضاع افغانستان حاصل شد.

اسماعیلی گفت: لزوم روی کار آمدن یک دولت فراگیر که در برگیرنده همه اقوام و ملیت ها باشد از جمله موضوعاتی بود که با روسای جمهور کشورهای همسایه با افغانستان به بحث و مذاکره گذاشته شد؛ روی هم رفته این سفر دستاوردهای بسیاری در خصوص مسائل تجاری، سیاسی و اجتماعی داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: نگرش تمام کشورهای عضو و روسای جمهور شرکت کننده در پانزدهمین اجلاس سازمان اکو هم به لحاظ نقش اولیه ایران در تاسیس سازمان همکاری های اقتصادی اکو و هم به لحاظ پیشینه و تمدن و جایگاه ایران در منطقه و هم به جهت رویکردهایی که دولت سیزدهم اتخاذ کرده بخصوص توسعه دیپلماسی همسایه محور، سبب شد تا سایر اعضاء و حضار مشتاقانه با رئیس جمهور کشورمان در مذاکرات و نشست ها از موضع اعتماد و متناسب با شأن و جایگاه ایران رفتار کنند، در همین راستا بسیاری از سوء تفاهم هایی که در گذشته بوجود آمد در این مدت کوتاه رفع شد.

متاسفانه در سال های اخیر کشورهای همسایه را به فراموشی سپرده بودیم

وی گفت: متاسفانه ما در سال های اخیر کشورهای همسایه را به فراموشی سپرده بودیم. اعضاء حاضر در این اجلاس، جایگاه خوبی برای ایران قائل بودند و توافقات خوبی حاصل شد؛ برای مثال مسئولین ترکمنستان در جهت رفع مشکلات گازی میان ایران و ترکمنستان استقبال خوبی نشان دادند.

اسماعیلی افزود: جمهوری آذربایجان هم به توافقاتی در جهت خریداری گاز از ترکمنستان و سوآپ از طریق ایران دست یافت و ایران هم سهم خودش از گاز را بردارد؛ یعنی ایران در این توافقنامه پولی برای سوآپ نمی گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: به لحاظ سهمی که از گاز مورد معامله میان آذربایجان و ترکمنستان خواهیم داشت زین پس می توانیم گاز خودمان را در مناطق و استان های شمالی کشور که در فصول سرما با افت فشار گاز مواجه بودند صرف کنیم و به واسطه این اتفاق بخش اعظم مشکل گاز حل خواهد شد.

اسماعیلی افزود: برای رفع مشکل افت فشار گاز مصرفی مردم کشورمان در فصل سرما تنها به این منابع اکتفا نکرده ایم و شرکت ملی نفت و گاز ایران برای آغاز فصل سرما، خواستار تدابیری بودند تا ذخیره سازی هایی در حوزه این انرژی پرمصرف انجام شود. در کنار همین اقدام، اصلاح الگوی مصرفی هم صورت گرفت، شرکت ملی گاز در اقدامی به خانه های مردم سر می زند و تجهیزات گرمایشی آنها را عایق بندی می کند این اقدام در کاهش مصرف انرژی اثر بسزایی خواهد داشت.

اسماعیلی با اشاره به ملاقات های رئیس جمهور با فعالان اقتصادی ایرانی در کشور ترکمنستان در حاشیه اجلاس سازمان اکو افزود: در این ملاقات ها که با حضور اعضاء اتاق بازرگانی کشورمان و اقای رئیسی در عشق آباد پایتخت ترکمنستان صورت گرفت به جهت رفع موانع و مشکلات اقتصادی این افراد در کشورهای همسایه و بخصوص ترکمنستان راهکارهایی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

وی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و حضور در اجلاس شانگهای افزود: از روزی که به تاجیکستان سفر کردیم تا روزی که به عشق آباد رسیدیم حجم مبادلات تجاری و صادرات ایران به تاجیکستان به حدود سه برابر رسیده بود.

در دولت جدید از کشورهای منطقه و همسایه غافل نخواهیم شد

سهم ما از تجارت منطقه باید بیش از میزان فعلی باشد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: پس از سفر به ترکمنستان و حضور در اجلاس سازمان اکو غصه خوردیم که چرا مسائلی که به این راحتی امکان حل و رفع وجود داشت در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود حال در دولت جدید از کشورهای منطقه و همسایه غافل نخواهیم شد و معتقدیم سهم ما از تجارت منطقه باید بیش از میزان فعلی باشد.

اسماعیلی افزود: ۴۲ درصد جمعیت جهان در کشورهای عضو پیمان شانگهای زندگی می کنند و ایران به لحاظ سهولت در برقراری ارتباطات اقتصادی با دیگر کشورها موفق شد تا در دیگر کشورهای عضو در این پیمان مسیرهای ریلی داشته باشد و هم از مسیر حمل و نقل زمینی و دریایی بهره گیری کند؛ از سویی موقعیت ها و امکانات بسیاری در ایران وجود دارد که مورد نیاز دیگر کشورهای عضو پیمان شانگهای است و متقابلاً نیازمندی های ایران از این کشورها قابل تامین می باشد.

تحریم ها وجود دارد، اما قابل خنثی سازی است

وی گفت: در حال حاضر بر اثر تحریم های ظالمانه با ناملایمات و مشکلاتی مواجه هستیم اما در گام اول معتقد به خنثی سازی تحریم ها هستیم؛ معتقدیم با ارتباطات کاملا اصولی با کشورهای منطقه می توانیم انها را خنثی کنیم و در گام های بعدی هم رفع تحریم ها را انجام خواهیم داد، اما تا همین مرحله هم نشان دادیم با وجود تحریم ها، با اراده قوی و ورود به موضوعات از موضع اقتدار توانسته ایم کارمان را پیش ببریم. مردم به یاد می آورند روزی در ایران گفته می شد که نمی توانیم بخاطر FATF واکسن کرونا وارد کنیم، اما امروز می بینید که ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارد ایران شد. این عمل با وجود تحریم ها اتفاق افتاد. تحریم ها وجود دارد اما قابل خنثی سازی است البته اگر اهل فکر و اندیشه باشیم.

با اراده و برنامه وارد این دور از مذاکرات شده ایم

رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط با مذاکرات ۱+۴ گفت: در این مذاکرات کاملاً جدی هستیم. با اراده و جدیت و با برنامه وارد این دور از مذاکرات شده ایم. در این مذاکرات نتیجه گرا هستیم و بدنبال نتایج مناسب هستیم هدف نهایی ما برداشتن همه تحریم هاست.

رئیس دفتر رئیس جمهور بااشاره به سفرهای استانی اقای رئیسی گفت: برخی از رسانه ها نوشته و گفته بودند که آقای رئیسی در۱۰۰ روز حدود ۱۰ سفر استانی داشت، اما این رقم دقیق نیست رئیس جمهور بیش ازاین میزان سفر استانی انجام داده است.

برخی در حال و هوای انتخابات مانده اند

وی افزود: آقای رئیسی در ۱۰۰ روز به ۱۰ استان سفر کرد اما برای مثال به استان خوزستان ۲ سفر داشت. آقای رئیسی در یک روز جمعه بازدیدی از منطقه هرندی تهران داشت که در نوع خود یک سفر محسوب می شود. او در یک جمعه دیگر بازدیدی از شهر ری در جنوب تهران داشت سفر به هر کدام از شهرستان های استان تهران در لایه های زیرین سفرهای استانی آقای رئیسی قرار دارد با این احتساب بطور میانگین هفته ای یک سفر را در برنامه داشته ایم؛ متاسفانه برخی در حال و هوای انتخابات مانده اند اما باید بدانند انتخابات تمام شده وآقای رئیسی رای آورده و رئیس جمهور ایران است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را برای مردم انجام می دهد و خود را محتاج نقد و نظر جوامع نخبگانی و مردم می داند گفت: از این نظرات، حداکثر استفاده را می کنیم و تلاش داریم خدمتگزار شایسته ای برای مردم باشیم.

اسماعیلی در ادامه برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه برای کسی که در مقام مسئولیت است کار تبلیغاتی، معنا ندارد افزود: آقای رئیسی رای قاطع مردم را در خرداد کسب کرد و با تنفیذ مقام معظم رهبری و تحلیف در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور است و برای دیدن و حل مشکلات و گره گشایی از مشکلات مردم، سفرهایش را انجام می دهد و در هر کدام از این سفرها، گره های زیادی باز شده است.

وی اضافه کرد: در اوایل امسال، خوزستان، تنش آبی و مشکلاتی داشت اقداماتی در ارتباط با جمع آوری آب های سطحی و طرح فاضلاب و انتقال آب به شهرهای استان خوزستان در حال انجام اما بسیار کُند بود، ولی اکنون خوزستان و به ویژه اهواز به برکت سفر آقای رئیسی به یک مجموعه کارگاهی تبدیل شده و تعداد این کارگاه ها به عدد ۶۰ رسیده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: استان سیستان و بلوچستان با کم آبی مواجه بود اما پس از سفر آقای رئیس جمهور تیم های اکتشاف آب های ژرف در این استان، فعال و از برخی چاه ها آب استخراج شده و کارهای شیرین سازی و در مدار قرار گرفتن، در حال انجام است.

اسماعیلی افزود: در کارهای اساسی و بزرگ مانند بر طرف کردن نیازهای آبی مناطق و در ریز پروژها، کارگروه هایی تشکیل و اعتبارات لازم هم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این سفرها، از منظر مقام مسئول است یعنی این که خود را در برابر مردم و مشکلات و خواسته های آن ها مسئول می داند.

اسماعیلی گفت: این که مردم حس کنند مسئولان به فکر آنها و در جهت حل رفع مشکلات آنان هستند امیدوار می شوند و این سرمایه اجتماعی دولت و نظام را تقویت می کند.

وی افزود: این سفرها ادامه خواهد داشت و جمعه این هفته هم به سفر استانی خواهیم رفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: طرح های نیمه تمام فراوانی برای این دولت به ارث رسیده است اما در این سفرها با انبوه این طرح ها و محدودیت منابع، نخستین کاری که انجام می دهیم این است که طرح ها را اولویت بندی می کنیم.

اسماعیلی افزود: همچنین بررسی می شود که کدام طرح ها را می توان با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رساند یا کدام طرح ها ظرفیت واگذاری دارد برای هر کدام از این طرح ها، نسخه مربوط به آن را در نظر می گیریم تا این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تقاضاهای مردم در حوزه اشتغال، وام، مسکن و بهداشت و درمان است, اضافه کرد: برای پاسخ به خواسته های به حق مردم علاوه بر دولت، دیگر بخش ها را نیز به کمک گرفتیم.

اسماعیلی گفت: نهادهای دیگر حکومتی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و شبکه های بانکی در کنار دولت هستند و از آنها ممنونیم که همه امکاناتشان را برای خدمت به مردم آورده اند.

وی با بیان اینکه این انسجام و همراهی موجب گشوده شدن گره های زیادی شده است افزود: در هر سفر استانی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر، پیش از سفرو از دفتر ارتباطات مردمی رئیس جمهور برای دریافت درخواست های مردم از جمله نامه ها، تماس های تلفنی و ارتباطات حوزه های فضای مجازی مأمور می شوند و این نامه ها و پیام ها خوانده و دسته بندی و ارجاع مناسب می شود و کد رهگیری برای آنها صادر و به تلفن همراه درخواست کنندگان پیامک فرستاده می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: دستور آقای رئیسی این است که به همه این درخواست ها پاسخ داده شود حتی به کسی که پاسخ تقاضای او منفی است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از فردای انتخابات، مشخص شد که متأسفانه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشورمان کمتر از نصاب تعیین شده است.

وی ادامه داد: حسب دستور آقای رئیسی و پیش از استقرار دولت، گروهی مأمور شدند و مقدمات را فراهم کردند و برای تعیین کالاهای اساسی، برنامه ریزی شد و خوشبختانه با تدابیر لازم و دسترسی به منابع ارزی، اکنون ذخایر کالاهای راهبردی به وضعیت مطمئن رسیده است و کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تأمین تا توزیع کالا و رسیدن به دست مصرف کننده معیوب است، افزود: اشکالات و ایرادات این زنجیره احصاء شده و در حال برطرف شدن است اما برطرف کردن کامل این عیوب، زمان بر است.

اسماعیلی گفت: در این صد روز از زمان استقرار دولت، بخش قابل توجهی از دولت درگیر انتصابات مسئولان مختلف بوده است اما همزمان, با همه توان و قدرت و کار شبانه روزی، کارها را رها نکرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی سامانه ”بازرگام“ را در تهران و چند کلان شهر راه اندازی کرد و به مرور در همه کشور راه اندازی خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با استفاده از اقتصاد دانش بنیان و استارتاپ ها، سامانه هایی در حال تأسیس است که بخش عمده، حداقل در گام نخست کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق آن درب منازل تحویل شود و اکنون مردم می توانند چند قلم کالا را از طریق ارتباط با سامانه «بازرگام» با قیمت مصوب در درب منزل خود تهیه کنند و هر روز به تعداد این اقلام افزوده می شود.

وی ادامه داد: این نمونه ای از طراحی دولت برای حذف واسطه ها و اصلاح زنجیره تأمین و توزیع کالاهای اساسی است.

اسماعیلی با بیان اینکه تدبیر دولت این است که دست دلالان و واسطه ها را در عرصه های مختلف کوتاه کند افزود: اکنون در دولت کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال تأمین است، اما با تدابیری که انجام شد دلالان و واسطه ها کنار می روند و عایدی آن نصیب مردم می شود.

وی گفت: اما درباره آینده، تصمیم گیری جمعی و کلان نیاز است و نیازمند مطالعه و بررسی است؛ مطالعات انجام شده است و نیازمند این هستیم با مشورت متخصصان و صاحبنظران و نمایندگان مجلس و بخش های مختلف در فرایند پیش رو، تصمیمی را بگیریم که مفید برای جامعه و مردم باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: هنوز این تصمیم نهایی نشده است و کماکان کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم.

دولت، مردم را محرم می داند

اسماعیلی ادامه داد: هر زمانی که در این زمینه تصمیمی گرفته شود به تعبیر آقای رئیس جمهور، مردم را غافلگیر نخواهیم کرد و شفاف و در مقطع مناسب، تصمیم را به اطلاع مردم می رسانیم و دولت، مردم را محرم و خود را خدمتگزار مردم می داند.

بودجه ای متفاوت با بودجه سنوات گذشته در حال تدوین و نهایی شدن است

وی گفت: دولت در تقدیم لایحه بودجه، اصلاحات اساسی را در دستور کار خود قرار داد و در قالب اصلاح ساختار بودجه و عملیاتی نمودن آن، بودجه ای کاملاً متفاوت با بودجه سنوات گذشته در حال تدوین و نهایی شدن است که ان شاء الله به مجلس تقدیم خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در این ارتباط به توسعه اختیارات در استان ها برای استانداران و شوراهای برنامه ریزی استان و مسئول قرار دادن
آن ها برای تحقق رشد اقتصادی کشور می پردازیم.

اسماعلی افزود: در استان ها صندوقی به عنوان صندوق توسعه و عدالت ایجاد می شود که بخشی از بودجه به صندوق برود و این صندوق بتواند با جلب مشارکت های مردمی و نقدینگی درون جامعه، به توسعه استان و فعالیت های اقتصادی کمک کند.

وی ادامه داد: این ها نمونه هایی از رویکردهای اصلاحی مدنظر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی است اما تصویب نهایی بودجه با مجلس است.

اسماعیلی افزود: در بسیاری از سنوات، نمایندگان مجلس، اصلاحاتی را در فرآیند تصویب انجام دادند و انتظار ما این است که کمترین تغییر را شاهد باشیم، اما آن چه را که مجلس تصویب کرد به قانون و سند اجرای سال ۱۴۰۱ تبدیل می شود.

وی درباره برنامه های دولت برای تامین واکسن گفت: توفیقات دولت در واکسیناسیون عمومی را لطف و عنایت خدای متعال می دانیم و او را شاکریم؛ اکنون شاهد کاهش روزانه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا از حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به ۵۰ تا ۶۰ نفر هستیم و امیدواریم همین مقدار هم به زودی، رفع شود و شاهد از دست دادن عزیزان و هموطنان نباشیم.

وی ادامه داد: هم خدا عنایت کرد و هم مجموعه همکارانمان در وزارت بهداشت و درمان، بسیج، نیروهای مسلح، هلال احمر و وزارت امور خارجه تلاش کردند تا واکسن تامین و تزریق شود و منتظر گروه های باقیمانده برای دریافت واکسن هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه نسبت به آینده تامین واکسن نگران نیستیم افزود: ذخیره واکسن خارجی داریم و همچنین ۶ شرکت داخلی، واکسن های خوبی را تولید کردند و بیش از نیازمان واکسن ذخیره داریم.

وی اضافه کرد: برای دُز سوم و مراحل بعدی واکسن آمادگی داریم تلاش می کنیم سویه های جدید وارد کشور نشود.

اسماعیلی گفت: ارزیابی های کمیته های علمی نشان داده که واکسن های داخلی از واکسن های وارداتی، موثرتر بوده است.

وی از مردم خواست عادی انگاری نشود و شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع تنش آبی و کاهش نزولات آسمانی، واقعیتی است که مردم می بینند اما بحث بر سر این است که آیا تامین نیاز آب جامعه از جمله شرب، کشاورزی و صنعتی، امکان پذیر است و برای آن چه اقداماتی انجام شده است؟

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با درک شرایط موجود و امید به لطف و عنایت خدای متعال در حوزه های مختلف از جمله نزولات آسمانی و تدابیر لازم راهکارهای متعددی را برای تامین نیاز آبی کشور مد نظر قرار داده است.

اسماعیلی افزود: این وضعیت فقط یک راه حل یا یک نسخه ندارد بلکه باید از شیوه های مختلف برای غلبه بر این تنش های آبی استفاده کنیم؛ از اصلاح الگوی مصرف تا اصلاح الگوی کشت و روش های جدید تامین آب از جمله شیرین سازی آب دریا، استفاده از آب های ژرف و باروری ابرها.

وی اضافه کرد: در هر یک از مناطق متناسب با آن، تدابیر لازم انجام می شود .

ادعای انتصابات فامیلی خلاف واقع است

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره خبررسانی هایی که در زمینه انتصابات خانوادگی در دولت انجام شده بود، گفت: این از ظلم ها و خطاهایی بود که برخی از افراد در حق این دولت انجام دادند و ذهنیت سازی غیر واقعی در جامعه انجام شد؛ بسیاری از افرادی که این ادعا را کردند همکاران به آن ها مراجعه کردند تا مصداق را بگویند اما هر کدام از مصادیقی را که گفتند خلاف واقع بود .

وی اضافه کرد: خواستند به اعتمادی که دولت در دل مردم ایجاد کرده است آسیب بزنند و شاید هم عامدانه بود؛ زمانی که دیدند در نظرسنجی های داخلی و بین المللی، این دولت و رئیس جمهور بعد از انتخابات رشد فراینده محبوبیت های اجتماعی پیدا کرده است به داستان سرایی و ادعای انتصابات فامیلی پرداختند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: البته برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس گفتند که می خواستند تذکر دهند تا دولت گرفتار این وضعیت نشود و دولت هم این تذکر را می پذیرد و تا کنون گرفتار این وضعیت نشدیم و گرفتار هم نخواهیم شد.

اسماعیلی افزود: این دولت، خود را خدمتگزار همه مردم می داند چه کسانی که به این دولت رای دادند و چه کسانی که رای ندادند و خدمتگزاری به مردم را مأموریت اصلی خود می داند.

وی ادامه داد: دولت برای این خدمتگزاری همه وقت و انرژی و امکانات خود را به خدمت گرفته است و در این راستا از هیچ چیزی، مضایقه نخواهد کرد و کار جهادی و شبانه روزی انجام خواهد داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه شروع کار دولت بعد از نماز صبح و پایان کارش بعد از نیمه شب است افزود: دولت همه پنجشنبه ها و جمعه ها هم کار می کند و سفرهای استانی گرچه یک روزه است اما زمان سفرمان بین ۲۰ تا ۲۲ ساعت متوالی بدون استراحت است.

وی تاکید کرد: دولت این مسیر را برگزیده است و همه تلاش خود را برای مردم انجام می دهد.


نظر شما :