مقررات جدید سفر از ایران به انگلستان اعلام شد

۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۰۰۸۱۵۴ سرخط اخبار

در پی نگرانی از همه‌گیری گونه «امیکرون» ویروس کرونا، دولت انگلستان تمام مسافران ایرانی دارای کارت واکسن صادرشده از ایران را ملزم کرده است پس از ورود به این کشور و گذراندن ۱۰ روز قرنطینه، دو نوبت تست کرونا بدهند.

به گزارش ایسنا، با شناسایی «امیکرون» در کشورهای بیشتر، مقررات سفر در آستانه تعطیلات سال نو میلادی بار دیگر برای مسافران سخت‌ و محدودکننده‌تر شده است، انگلستان که بعد از روسیه در اروپا بیشترین آمار مرگ بر اثر ویروس کرونا را داشته، از جمله کشورهایی بوده که از روز ۱۴ آذرماه محدودیت‌های سفر به این کشور را برای همه اتباع خارجی بیشتر کرده است.

در بخشنامه‌ای که به دست دفاتر مسافرتی و هواپیمایی ایران نیز رسیده است، تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به انگلستان در فاصله ۴۸ ساعت تا پرواز مقصد باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل شناسایی است، تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند. تا پیش از این، مسافران تا ۷۲ ساعت قبل از ورود به انگلستان باید آزمایش کووید را انجام می‌دادند.

مسافران همچنین پس از ورود به انگلیس به مدت ۱۰ روز باید قرنطینه خانگی شوند.

تمام مسافران انگلیس پیش از سفر باید در سایت https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk فرم خوداظهاری تکمیل و QR code دریافت کرده و کپی آن را همراه داشته باشند. مسافران دارنده کارت واکسن صادره از ایران باید تست روز دوم و هشتم را از این سایت خریداری کنند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره از کشورهایی که در این لینک https://www.gov.uk/guidance/countries-with-approved-covid-۱۹-vaccination-programmes-and-proof-of-vaccination نام آن‌ها آورده شده و از آخرین نوبت دز دوم واکسن فایزر/ مدرنا/ جانسون/ آسترازنکا آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافران در سنین ۱۱ تا ۱۸ سال مقیم این کشورها از تست روز هشتم و قرنطینه خانگی در کشور انگلستان معاف خواهند بود.

علاوه‌بر این، تمام مسافران پروازهای خروجی از ایران ملزم به ارائه تست منفی PCR و گواهی معتبر واکسیناسیون دارای QR code به زبان انگلیسی هستند.

انگلستان تنها مسافرانی را برای ورود به این کشور مجاز دانسته که پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان/آمریکا/کانادا یا انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان (مسافران دارای اقامت دائم که بیش از دو سال خارج از انگلستان اقامت داشته‌اند و مجوز آن‌ها ابطال شده اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت) و ویزای معتبر انگلستان را داشته باشند. مسافران با ویزای توریستی باید بلیت رفت و برگشت داشته باشند.


( ۲۸ )

نظر شما :