جلسه ویژه پنتاگون درباره اوکراین-روسیه

۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۶ کد : ۲۰۰۸۱۶۶ سرخط اخبار

به گفته سخنگوی ارشد پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا با رهبران کلیدی وزارتخانه‌ها دیدار کرده تا درخصوص افزایش نیروهای نظامی مسکو در مرز اوکراین گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کربی، سخنگوی پنتاگون و دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا اظهار کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، ژنرال تاد والترز، فرمانده واحد فرماندهی اروپای ارتش آمریکا و سایرین ملاقاتی داشت تا درخصوص وضعیت اوکراین و غرب روسیه گفت‌وگو کنند.

کربی گفت: من وارد بحث ارزیابی‌های اطلاعاتی نخواهم شد. اما آستین در این وزارتخانه به خوبی و از نزدیک توسط رهبران ارشد نظامی و سیاست‌گذاری درخصوص آنچه که ما به دیدنش ادامه می‌دهیم، مطلع می‌شود؛ ما شاهد افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه هستیم و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به توانایی‌ها و افزایش این فعالیت‌ها در اطراف غرب روسیه و اوکراین ادامه می‌دهد.

براساس گزارش‌ها، ارتش روسیه ۹۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده که این امر موجب تنش‌های جهانی و ترس از اینکه مسکو آماده حمله به اوکراین باشد، شده است. این تنش‌ها پس از اینکه آمریکا مدعی شد مسکو در حال برنامه‌ریزی یک حمله نظامی علیه اوکراین است که ممکن است در سال آینده انجام شود، به اوج خود رسیده است.

بر اساس یک سند اطلاعاتی که "واشنگتن پست" به دست آورده است، این برنامه شامل ۱۷۵ هزار سرباز روس است.

این در حالی‌ است که روسیه بارها چنین برنامه‌ها و اخباری را تکذیب کرده است اما دائما به غرب درخصوص "احترام به خطوط قرمز روسیه" و به ناتو در رابطه با "توقف گسترش به شرق"، هشدار داده است. کاخ سفید اعلام کرده است که روسای جمهور دو کشور (آمریکا-روسیه) امروز (سه‌شنبه) مصادف با ۷ دسامبر (۱۶ آذر) گفت‌وگو خواهند کرد.


( ۲ )

نظر شما :