به ریاست امیر عبداللهیان برگزار شد نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۰۰۸۲۰۳ سرخط اخبار

دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونین ذیربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس و رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند معاون ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست وزیر امور خارجه تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، سیدکاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ماموریت های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور را تبیین و تشریح کرد.

در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند نمودن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آنها را اولویتی مهم برشمردند.

پس از آن نیز هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، به منظور توسعه فعالیت ها و در جهت رفع نیازمندی های ایرانیان خارج از کشور اعلام کردند.

در خاتمه نیز وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو اشاره و بر اتخاذ راهکارهای واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان به ریاست رییس جمهور محترم که به زودی برگزار خواهد شد، تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که گام های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.

در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت گردید و مقرر شد پیش نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال شود.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :