برگزاری یک برنامه فرهنگی توسط انجمن دوستی ایران و هند

۲۴ دی ۱۴۰۰ | ۰۶:۳۶ کد : ۲۰۰۹۱۰۰ سرخط اخبار

انجمن دوستی ایران و هند در مراسمی با حضور رئیس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان، یک فیلم سینمایی ایرانی با موضوعی مرتبط با هند را به نمایش درآورد.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که از سوی انجمن دوستی ایران و هند و با همکاری خانه فیلم و بنیاد سینمایی فارابی با حضور راویندر سینگ -رئیس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان، رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هند، جمعی از اعضای سفارت هندوستان در تهران، روسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها و جمعی از هندی‌های مقیم ایران و علاقه‌مندان به این کشور در پردیس سینمایی صبا برگزار شد، فیلم سینمایی «لیپار» اکران شد.

در این مراسم که جمعی از عوامل «لیپار» نیز حضور داشتند، رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هند ضمن قدردانی از کارگردان ‌و عوامل فیلم اظهار کرد: در این فیلم به خوبی روابط دوستانه دو ملت ایران و هند و تأثیر آن در نزدیکی فرهنگی و علاقمندی‌های مشترک مشهود بود.

وی با بیان اینکه «هند کشوری وسیع و پرجمعیت با فرهنگی غنی است»، خاطرنشان کرد: ما در انجمن دوستی ایران و هند در تلاشیم تا با کارهای مشترک فرهنگی بین دو ملت ایران ‌و هند، به رابطه دوستانه‌ای که داریم، تعمق بخشیم.

مسیح میرحسینی رئیس کمیته فرهنگی انجمن دوستی ایران و هند نیز گفت: فیلم لیپار جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی کودک را دریافت کرده و کاندید بهترین فیلمنامه، کاندید بهترین فیلم، بهترین دستاورد هنری و تقدیر به عنوان نگاهی دیگر به استان سیستان و بلوچستان نیز شده است و امیدوارم پس از این نیز همچنان در عرصه بین‌المللی خوش بدرخشد.

وی افزود: به پاس سپاس از ساخت فیلم ارزنده «لیپار» و تلاش در راستای گسترش فرهنگ صلح بین کشور ایران و هند، از طرف انجمن دوستی ایران و هند تقدیرنامه‌ای تهیه کرده‌ایم و به کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهدا می‌کنیم. همچنین امیدواریم فیلم‌های بیشتری از این دست که موجب تعمق دوستی ایران با سایر کشورها می‌شود، ساخته شود.

برگزاری یک برنامه فرهنگی توسط انجمن دوستی ایران و هند

راویندرسینگ رئیس خانه فرهنگ سفارت هند نیز در این مراسم تاکید کرد: باعث خشنودی است که می‌بینم مردم ایران تا این حد به فرهنگ هند و سینمای هند علاقه‌مند هستند. هیجان و واکنش مخاطبان نسبت به بخش‌هایی از فیلم که مربوط به سینمای هند بود، برایم جالب بود و با این امر بیشتر متوجه شدم که سینمای بالیوود از نظر بین‌المللی در ایران و در عرصه بین‌الملل علاقه‌مندان زیادی دارد.

وی گفت:‌ امیدوارم بتوانیم با همکاری انجمن دوستی ایران و هند کارهای فرهنگی مشترکی با ایران داشته باشیم و از این مساله نیز استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی«لیپار» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید خانی، داستان نوجوانی است در حسرت دو عشق؛ یکی عشق مادری که به او گفته‌اند در هند است و دیگری عشق به سینما که از قضا آن را هم می‌خواهد در سرزمین هندوستان دنبال کند و برای رسیدن به این دو آرزو حاضر است هر کاری انجام دهد و در این میان، پرده از رازی برداشته می‌شود. «لیپار» نام دریاچه‌ای سرخ‌رنگ در چابهار است.

انتهای پیام

 
 
 


( ۱ )

نظر شما :