حریت: ترکیه درصدد اخراج رهبران حماس است

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۸ کد : ۲۰۰۹۹۱۹ سرخط اخبار

یک رسانه ترکیه‌ای از قصد مقامات این کشور برای اخراج فعالان و رهبران حماس مقیم ترکیه از این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه معروف ترکیه‌ای "حریت" فاش کرد؛ یک سال و نیم است که آنکارا یک کانال گفت‌وگوی محرمانه با چندین کشور منطقه و رژیم صهیونیستی برقرار کرده است.

این روزنامه نوشت: احتمال داده می‌شود که این گفت‌وگوها با هدف یافتن مکان جدیدی برای حماس درحال انجام است.

طبق این گزارش، بیشتر این مذاکرات با اسرائیل بود که خواهان اخراج فعالان حماس از ترکیه است.

در این گزارش همچنین آمده است: آنکارا به حماس اطلاع داده است که دارندگان مناصب نظامی حماس در ترکیه نخواهند ماند و ترکیه کمک نظامی به این جنبش ارائه نخواهد کرد اما فعالیت‌های سیاسی آن در ترکیه ادامه خواهد داشت.

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" در این باره گزارش داد که دولت رژیم صهیونیستی تا بدین لحظه اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه حریت ترکیه را نه تایید و نه رد کرده است.

وب سایت عبری "واللا" نیز گزارش داد که یک مقام سیاسی ارشد صهیونیست در سخنانی با اشاره به تماس‌های این رژیم با ترکیه در خصوص سفر احتمالی اسحاق هرتزوگ‌، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه گفت که اسرائیل شرطی برای ترکیه در قبال سفر هرتزوگ در نظر نگرفته است و تل‌آویو با احتیاط در رابطه با این سفر کار می‌کند.

این مقام صهیونیست گفت: قطعا روند نزدیکی (روابط با ترکیه) بسیار محتاطانه دنبال می‌شود و نشانه‌هایی در این زمینه مشاهده می‌شود؛ به عنوان مثال می‌بینیم که فعالیت ترکیه علیه "تروریسمی" که ما را هدف قرار می‌دهد، دو برابر شده است.


( ۱ )

نظر شما :

سحرخيز ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۵:۰۳
تاریخ هزارساله عثمانى ها نشان میدهد: تاکتیک استراتژى ترکهاست.