با تبریک سال نو ابراز امیدواری سفیر کشورمان برای توسعه روابط ایران و تاجیکستان

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۷ کد : ۲۰۱۰۶۵۲ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان ضمن تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که29 در سال جدید نیز با همدلی و همکاری بیشتر، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد. 

به گزارش ایسنا، پیام محمد تقی صابری سفیر کشورمان در تاجیکستان به مناسبت نوروز 1401 به شرح زیر است:

نوروز شد و لاله خوشنرگ برآمد 

بلبل به تماشای دف و چنگ برآمد 

مرغان هوا جمله به پرواز شدند 

مرغ دل من از قفس تنگ برآمد 

پیشاپیش فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز سال نوی خورشیدی را به همه هموطنان عزیز ایرانی، تاجیک و به تمامی مردمان قلمرو نوروز،‌شادباش و تهنیت عرض می‌نمایم. 

نوروز جایگاه بلندی در حافظه تاریخی مردمان ما دارد و برای همه ما با شکوه و خاطره انگیز است. نوروز مناسبتی برای نو شدن همه چیز و بهار جان‌ها در همراهی با بهار طبیعت است. 

نیاکان ما هنرمندانه آغاز سال را نوروز، روز اعتدال و روز زایش طبیعت قرار داده‌اند که پیام آور مهر، صلح و دوستی به جهانیان است. 

ایرانیان و تاجیکان تمدن ساز در هر کجای دنیا که باشند با آیین نوروز بهم پیوند خورده و به اشتراکات تاریخی و فرهنگی خود افتخار می‌کنند. 

سالی که گذشت شاهد رخدادهای فرخنده و تحولات مثبتی در تمامی عرصه های روابط دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان بودیم و امیدوارم در سال جدید نیز با همدلی و همکاری بیشتر، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد. 

از درگاه خداوند یکتا آرزومندم که سال نو و همه روزها و سال ها برای مردم جهان به ویژه ایرانیان و تاجیکان عزیز، سرشار از کامروایی، بهروزی و سرافرازی بیشتر باشد. 

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک 

شاخه های شسته، باران خورده،‌پاک 

آسمانی آبی و ابر سپید، برگ های سبز بید، 

عطر نرگس، رقص باد، 

نغمه سلام شوق پرستوهای شاد، 

خلوت گرم کبوترهای مست...

نرم نرمک می رسد اینک بهار،‌

خوش به حال روزگار!

امیدوارم همواره سلامت، شاد و پیروز باشید

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :