هیاتی از مجلس برای شرکت در بین المجالس جهانی به اندونزی رفت

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۰۱۰۶۵۴ سرخط اخبار

هیات از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یکصد و چهل‌ و چهارمین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) به اندونزی سفر کرد.

به گزارش ایسنا، هیأتی متشکل از ۵ نماینده مجلس و عضو شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران، به منظور شرکت در یکصد و چهل‌ و چهارمین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) که طی روزهای ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۴ فروردین ۱۴۰۱ در اندونزی برگزار می‌شود، عازم این کشور شدند.

در این اجلاس که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، نمایندگان مجالس بیش از ۱۱۵ کشور جهان حضور داشته و پیرامون موضوعات مختلف از جمله تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی، بازنگری در رویکردهای بین‌المللی در قبال صلح پایدار در جهان، بهره‌وری از فناوری‌اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش و تعلیم به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، مقابله با قاچاق انسان و نقض حقوق بشر در روند مهاجرت‌های بین‌المللی و همچنین نقش پارلمان‌ها در ارتقای سلامت و بهداشت مادران، نوزادان و کودکان در دوره شیوع کووید۱۹ و پس از آن و رفع فقر و نابرابری در میان زنان جهان بحث و گفتگو خواهند کرد.

همچنین در اجلاس اندونزی، موضوعاتی که مربوط به تحولات جاری سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان باشد، زیر عنوان ماده اضطراری در دستور کار قرار می گیرد . نشست نمایندگان جوان مجالس جهان نیز جلسات خود را برگزار خواهد کرد.

هیأت پارلمانی ایران متشکل از مجتبی رضاخواه یه عنوان دبیرکل گروه بین‌المجالس ایران و رئیس هیات اعزامی، مرتضی محمودوند، علی رضایی، محسن فتحی و الهام آزاد است که در نشست‌های مختلف مجمع عمومی، شورای بین‌المجالس، کمیته‌های تخصصی دائمی اتحادیه بین‌المجالس، مجمع نمایندگان زن، مجمع نمایندگان جوان و نیز میزگردهای مرتبط با موضوعات اجلاس، شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

هیأت پارلمانی کشورمان همچنین در نشست‌های گروه‌های منطقه‌ای آسیا-اقیانوسیه، بین‌المجالس اسلامی، مجمع پارلمان‌های آسیایی شرکت خواهد کرد و در حاشیه اجلاس طی ملاقات‌های دوجانبه با مقامات پارلمانی کشورهای مختلف به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل جاری منطقه‌ای و بین‌المللی می‌پردازد.

انتهای پیام 


نظر شما :