رئیس جمهوری: بصیرت و همراهی مردم در طرح اقتصادی اخیر دشمن را ناامید کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۲ کد : ۲۰۱۲۰۵۴ سرخط اخبار

رییس جمهور گفت: بصیرت و همراهی مردم با دولت در طرح اقتصادی اخیر دشمنان را ناامید و ناکام کرد بنابراین مشارکت مردم و همراهی با دولت ، خدمتگزاران را برای برداشتن گام های اساسی در جهت رفع مشکلات اقتصادی تقویت می کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز 30 اردیبهشت در مراسم دیدار با نخبگان، اقشار مردم و خانواده شهدای آذربایجان غربی که در سالن برق استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله خاص استان مسئله دریاچه ارومیه است ، تصریح کرد: موضوع دریاچه ارومیه فقط مختص ارومیه نیست بلکه این دریاچه یک اکوسیستم تاثیر گذار ، مهم و حیاتی برای منطقه و کشور است.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: برای دریاچه ارومیه گام های برداشته شده اما به سرانجام نرسیده که تلاش می کنیم این گام ها به سرانجام برسد.
 رئیسی با اشاره به اینکه دیدگاه نخبگان و جوانان یک سرمایه برای کشور است، اظهار کرد: استاندار آذربایجان غربی برای گره گشایی و حل مشکلات استان جلسات بیشتری با نخبگان و جوانان استان را ترتیب دهند.
وی با اشاره به اینکه وحدت مولفه امنیت ملی کشور و یک نگاه راهبردی است، خاطر نشان کرد: صاحبنظران و خردمندان  و بزرگان اقوان وادیان  و مذاهب لازم است که پاسدار وحدت و انسجام باشند و اجازه ندهند بدخواهان این وحدت را ازبین ببرند.
رئیس جمهور یاد آور شد: مسایل و مشکلات مختلف استان با مشارکت حوزه علمیه و دانشگاه به صورت مسئله محور حل شود.
وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان همچون سیب و انگور یک مسئله مهم است، تصریح کرد: امسال کارهای مهمی در حوزه صادرات این محصولات انجام شد و طبق آمار صادرات ۶ برابر نسبت به سال های قبل شد.
آیت الله رئیسی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی یک استان معدنی است که یک امکان و ظرفیت ارزشمند است، اظهار کرد: باید خام فروشی از بین برود  و با ارزش افزوده ایجادی اشتغالزایی شود.
وی با اشاره به اینکه الگوی کشت در استان باید کاملا  بررسی و مطالعه شده تغییر یابد، خاطر نشان کرد: اراضی کشاورزی آذربایجان غربی این ظرفیت را دارند که اغلب کالاهای اساسی کشور را که وارد می شود تولید کرده و کشور را از واردات بی نیاز کند.
رئیس جمهور با تاکید به اینکه اساس بودجه ریزی سال بر محور عدالت است، خاطر نشان کرد: سند اجرای عدالت،  آمایش سرزمینی است و تلاش شده در بودجه سال جاری عدالت اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه تبادلات مرزی آذربایجان غربی باید فعال شود ، افزود: مسئله کولبری با تدوین آیین نامه کولبری ساماندهی می شود.
دکتر رئیسی یاد آور شد: فقر و فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست بنابراین مبارزه با فقر مطلق اولویت دولت است و دولت با مبارزه با زمینه های فساد گام های مهمی در از بین بردن فقر مطلق برداشته است.
 رئیس جمهوری ادامه داد: جنگ، جنگ اراده ها است و دراین جنگ اراده هایی که متکی به خداوند و اراده پولادین مردم هستند پیروز خواهند شد.

انتهای پیام


نظر شما :