راب مالی: به مسیر "دیپلماسی معنادار" متعهد هستیم

۰۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۰۱۲۷۹۷ سرخط اخبار

نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به گفت‌وگوی خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام تاکید کرد: به مسیر دیپلماسی معنادرا متعهد می‌مانیم.

به گزارش ایسنا، راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا معاون او دیدار کرده است.

مالی در پیام خود نوشت: از جوزپ بورل و انریکه به دلیل ادامه همکاری نزدیکشان با ایالات متحده قدردانی می‌کنم. ما با مشورت با شرکای اروپایی خود همچنان به مسیر دیپلماسی معنادار متعهد هستیم.

انریکه مورا نیز روز گذشته در توئیتی اعلام کرد که با جوزپ بورل و راب مکالی یک شام کاری داشته و آنها درباره برجام و موضوعات منطقه‌ای رایزنی کرده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مالی به‌طور جدی تاکید کرده که ایالات متحده متعهد به بازگشت به این توافق (برجام) است.

همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در توییتی نوشت: من به عنوان هماهنگ‌کننده برجام به تهران سفر خواهم کرد تا دیداری با امیرعبداللهیان و دیگر مقامات مربوطه داشته باشم. دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای توافق و معکوس کردن تنش‌های کنونی است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر جوزف بورل به تهران برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت که در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.


نظر شما :