ارتقای روابط تهران - باکو به همکاری‌های منطقه‌ای موثر منتهی می‌شود

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۷ کد : ۲۰۱۲۹۷۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور تأکید کرد ارتقای روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به همکاری‌های منطقه‌ای مؤثر منتهی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار «جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ضمن استماع گزارش مفصل وی درباره افزایش رفت و آمدها و رایزنی‌های دیپلماتیک میان دو کشور و تأثیر آن بر گسترش روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، بر لزوم ایجاد گشایش‌های جدید در روابط تهران - باکو تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه محدودیتی برای تعمیق و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان نداریم، افزود: ارتقای روابط خوب دو جانبه می‌تواند به همکاری‌های منطقه‌ای مؤثر منتهی شود.
دکتر رئیسی همچنین با تأکید بر لزوم افزایش رفت و آمد مردم دو کشور، افزود: تقویت روابط و تعاملات مردمی موجب تحکیم دوستی دو ملت می‌شود.

رئیسی اظهار امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران شاهد جهش در روابط دو کشور باشیم.

«جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به افزایش قابل توجه مراودات دیپلماتیک مقامات دو کشور و تأثیر قابل توجه آن بر سطح همکاری‌ها و مناسبات تصریح کرد: حجم تجارت میان ایران و جمهوری آذربایجان در سال گذشته میلادی و همچنین در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته است.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین گزارش مفصلی از موضوعات مورد علاقه و مذاکره مقامات دو کشور ارائه و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان توافق دارند که مسائل منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.


( ۲ )

نظر شما :