ادعای تل‌آویو درباره گشایش قریب الوقوع حریم هوایی عمان به روی پروازهای این رژیم

۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۰ کد : ۲۰۱۳۸۳۰ سرخط اخبار

مدیرعامل شرکت هواپیمایی"ال‌عال" اسرائیل، مدعی شد که "ظرف چند روز آینده" عمان هم مشابه عربستان آسمانش را به روی هواپیماهای این شرکت باز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دینا بن-تال، مدیرعامل شرکت هواپیمایی"ال‌عال" در یک کنفرانس خبری گفت، اگرچه این شرکت اجازه پیدا کرده که از آسمان عربستان عبور کند، اما برای کوتاه شدن پروازها به مقاصد شرق آسیا، هواپیماهای اسرائیلی نیاز دارند که از آسمان عمان نیز عبور کنند.

اگر عمان نیز به شرکت «ال‌عال» اجازه بدهد که از آسمان این کشور عبور کند، موقعیت این شرکت هواپیمایی برای انتقال مسافر به آسیا به شکل قابل توجهی ارتقا پیدا خواهد کرد.

این ادعای شرکت ال عال در حالی مطرح شده که روز پنجشنبه سایت عبری"وای‌ نت"گزارش داد، عمان هنوز به خطوط هوایی رژیم صهیونیستی مجوز پرواز در حریم هوایی این کشور را نداده است؛ چیزی که مقامات اسرائیلی پس از موافقت عربستان انتظارش را نداشتند.

به گزارش بی بی سی، اوایل تیرماه، عربستان اعلام کرد که آسمانش را به روی هواپیماهای تمامی کشورهای جهان باز می‌کند.

با این تصمیم، عربستان به یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ضداسرائیلی‌اش که به مدت ۷۴ سال آن را اجرا کرده بود، پایان داد.

کمی بعد از اعلان عمومی حکومت عربستان، شرکت «ال‌عال» به همراه یک شرکت کوچکتر هواپیمایی اسرائیلی به نام «آرکیا» اعلام کردند که برای گرفتن مجوز پرواز از آسمان عربستان اقدام کرده‌اند.

باز شدن آسمان عربستان به روی اسرائیل، یکی از جنبه‌های مهم سفر اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه بود.

بن-تال، در ادامه گفت: «تنها عربستان (کافی) نیست. ما نیاز داریم که سرتاسر مسیر تایید شود.»

اگر هواپیماهای اسرائیلی اجازه پیدا کنند که از آسمان عمان نیز عبور کنند، پروازهایشان به کشورهایی مانند هند و تایلند بین یک و نیم تا دو ساعت کوتاهتر خواهد شد.

علاوه بر مدت زمان پرواز، این شرکت‌ها می‌توانند در هزینه سوخت نیز صرفه‌جویی کنند.

در حال حاضر شرکت‌های اسرائیلی برای این مقاصد محبوب، از روی دریای سرخ به سوی جنوب پرواز می‌کنند و بعد از دور زدن یمن، به اقیانوس هند و باقی نقاط آسیا می‌رسند.

بن-تال گفت که شرکت هواپیمایی «ال‌عال» در حال تغییر برنامه‌های پرواز بر اساس مسیرهای جدید است.

انتهای پیام


نظر شما :