مری ترامپ: احتمالا جارد کوشنر پدرزنش را لو داد

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۱ کد : ۲۰۱۳۹۱۰ سرخط اخبار

به دنبال تفتیش عمارت لوکس دونالد ترامپ در فلوریدا به دست اف‌بی‌آی، برادرزاده این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که احتمالا جارد کوشنر مقامات فدرال را از اسناد سری کاخ سفید در مارالاگو مطلع کرده بود.

به گزارش ایسنا، «مری ترامپ» برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی در پاسخ به اینکه حدس می‌زند هویت جاسوس و خبرچین عمارت مارالاگو چه کسی می‌تواند باشد، به نام جارد کوشنر، مشاور پیشین کاخ سفید اشاره کرد.

کوشنر همسر ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکاست.

براساس گزارش‌های وال استریت ژورنال و نیوزویک، فرد خبرچین نه تنها از وجود اسناد محرمانه در عمارت مارالاگو مطلع بوده بلکه دقیقا می‌دانسته آنها در کجا نگهداری می‌شوند.

در همین رابطه مری ترامپ گفت: باید از اینجا شروع کنیم که کلا چه کسی به این اسناد دسترسی داشته است. ممکن است کوشنر به دلیل سوء ظن یا مشکلات مربوط به معامله تجاری بزرگ خود با سعودی‌ها پس از ترک کاخ سفید به مقامات فدرال کمک کرده باشد.

مری ترامپ با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت صندوق دولتی سعودی در شرکت نوپای کوشنر، با وجود اینکه او هیچ تجربه قبلی در چنین فعالیت‌هایی ندارد، گفت: خب فکر می‌کنم باید نگاهی جدی به این بیندازیم که چرا کوشنر دو میلیارد دلار پول گرفت.

ریاست این صندوق برعهده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است که به گفته اطلاعات آمریکا، دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن پست را صادر کرده است.

مری ترامپ افزود: باید جدی بررسی کنیم که چرا کوشنر این همه ماه ساکت مانده است. و باید فکر کنیم که دیگر چه کسی در این مساله دخیل است و چیزی مثل گرفتار کردن و به دردسر انداختن دونالد ترامپ یا دست‌کم محدود کردن مشکلی را که آنها داخلش هستند، می‌خواهد. به نظر می‌رسد کسی در موقعیت جارد کوشنر باشد.

افراد دیگری هم در مورد نقش احتمالی کوشنر به دلیل سرمایه‌گذاری چشمگیر عربستان در کسب و کار تجاری او، روابط نزدیک سعودی‌ها با دولت ترامپ و علاقه احتمالی آنها به اطلاعات آمریکا که به احتمال زیاد می‌تواند درون اسناد طبقه‌بندی شده از کاخ سفید باشد، گمانه‌زنی می‌کنند.

همچنین مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ اخیرا گفت که او هم فکر می‌کند کوشنر یا یکی از فرزندان خود ترامپ فرد خبرچین باشند. کوهن گفت: قطعا یک فرد از حلقه نزدیکان اوست.

داماد ترامپ هنوز در رابطه با این اتهامات اظهارنظری نکرده است.

ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) حین تفتیش عمارت ترامپ حدود ۲۰ جعبه سند را از آنجا جمع‌آوری کردند که شامل ۱۱ مجموعه اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه بود که برخی از آنها مهر فوق محرمانه هم داشت. این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اکنون بابت نقض احتمالی "قانون جاسوسی"، "مانع‌تراشی در تحقیقات" و "امحای اسناد" تحت پیگرد قرار دارد.


( ۵ )

نظر شما :