پست اینستاگرامی کنعانی در چهلمین سال جنایات اردوگاه های "صبرا و شتیلا "

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۰ کد : ۲۰۱۴۶۸۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: بنیاد رژیم آپارتاید صهیونیستی بر تجاوز، جنایت و نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر بنا شده و همواره تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در چهلمین سال جنایات اردوگاه های صبرا و شتیلا در پستی اینستاگرامی نوشت :"امروز ۱۶ سپتامبر، چهل سال از آغاز جنایات ۳ روزه قتل عام فجیع و غیرقابل تصور آوارگان فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در جنوب بیروت به دست رژیم خونریز صهیونیستی و همدستانش می گذرد. این نه اولین جنایت این رژیم جعلی بود و نه آخرینش.

بنیاد رژیم آپارتاید صهیونیستی بر تجاوز، جنایت و نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر بنا شده و همواره تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواهد بود."

یکی از ننگین ترین و فجیع ترین جنایاتی که رژیم صهیونیستی با همکاری فالانژها در طول تاریخ خود انجام داده است، جنایت فجیع «صبرا و شتیلا» در لبنان بوده است  جنایتی  که در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۸۲ در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا در لبنان به وقوع پیوست.
جنایت صبرا و شتیلا علیه ساکنان این دو اردوگاه به مدت ۳ روز طول کشید و در جریان آن شمار زیادی از ساکنان آنها؛ اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.
در آن زمان شمار شهدای این جنایت ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر از مجموع ۲۰ هزار ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اعلام شد. این جنایت پس از آن آغاز شد که ارتش صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون وزیر جنگ وقت این رژیم و رافائل ایتان این دو اردوگاه را به محاصره خود درآورد و به دور از چشم رسانه‌های گروهی با استفاده از سلاح‌های سرد و غیره ساکنان این اردوگاه را به خاک و خون کشید.


در جریان این جنایت، ارتش جنوب لبنان نیز با ارتش صهیونیستی در محاصره اردوگاه‌های صبرا و شتیلا همکاری کرد و سپس صدها نیروی مسلح به بهانه جستجوی مبارزان فلسطینی وارد این دو اردوگاه شدند. این در حالی بود که در این اردوگاه جز زنان و کودکان و سالخوردگان کسی نبود، اما عناصر مسلح زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند و اکثر جنازه‌ها را در خیابان‌های این اردوگاه‌ها رها کرده بودند اما در ادامه بولدوزرهای صهیونیستی وارد ماجرا شدند تا این اردوگاه و منازل داخل آن را تخریب کرده و صحنه جنایت را کاملاً از بین ببرند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :