سفیر روسیه در کانادا: ادعای گورهای دسته‌جمعی در "ایزیوم" تحریک وحشت‌انگیز دیگری است

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۳ کد : ۲۰۱۴۷۱۸ سرخط اخبار

سفیر روسیه در کانادا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، در بحبوحه شروع مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گزارش‌هایی مبنی بر کشف گورهای دسته جمعی در شهر ایزیوم اوکراین "تحریک وحشت‌انگیز" دیگری از سوی کی‌یف است.

به گزارش ایسنا، اولگ استپانوف، سفیر روسیه در کانادا روز جمعه گفت: «رژیم کی‌یف دروغ‌هایی را درخصوص نیروهای روسی که به اصطلاح جنایات علیه بشریت مرتکب شده‌اند، منتشر می‌کند. ما درخصوص یک تحریک وحشت‌انگیز دیگری – تلاش برای به راه‌اندازی ماجرای بوچا به روشی دیگر – صحبت می‌کنیم.»

وی افزود: همه این‌ها در آستانه نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام می‌شود تا بخش خاصی از افکار عمومی غربی را به موضوع اوکراین منعطف کنند.

استپانوف در ادامه گفت که رسانه‌ها و مقامات غربی فورا و بدون بررسی مجدد به "داستان‌های ساختگی کی‌یف" مبنی بر جنایات علیه بشریت در ایزیوم توجه می‌کنند و این خود به سادگی بیانگر این است که اطلاعات جنگی علیه روسیه چقدر "تهاجمی و خشونت‌آمیز" است.

وی در عین حال افزود که نسبت به کشف و فاش شدن حقیقت در این رابطه "خوشبین" است.

روز جمعه، مقامات اوکراینی مدعی شدند که پس از خروج نیروهای روسی از منطقه خارکیف، بیش از ۴۰۰ جسد دفن‌شده در شهر ایزیوم اوکراین کشف شده است و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین آن را با موضوع مربوط به "بوچا" مقایسه کرد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :