صنعاء: بنادر و شرکت‌های نفتی متجاوزان را در تیررس قرار خواهیم داد

۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۶ کد : ۲۰۱۵۰۰۲ سرخط اخبار

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ما فرودگاه‌ها، بنادر و شرکت‌های نفتی متعلق به کشورهای متجاوز را در تیررس خود قرار خواهند داد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن که یکشنبه شب همزمان با پایان تمدید آتش بس در یمن منتشر شده است، آمده که که نیروهای مسلح یمن فرودگاه‌ها، بنادر و شرکت‌های نفتی متعلق به کشورهای متجاوز را در تیررس خود قرار خواهند داد.

شورای عالی سیاسی یمن خواستار توقف فوری محاصره یمن شد و افزود: کشورهای متجاوز باید هر چه زودتر به محاصره خود پایان دهند.

در این بیانیه اعلام شده که اگر تجاوزات و محاصره ادامه یابد، نیروهای مسلح ما دست بسته نخواهند بود.

شورای عالی سیاسی یمن افزود: به شرکت های کشتیرانی که می خواهند به سمت شرکت‌های نفتی در کشورهای متجاوز حرکت کنند، هشدار می دهیم که در معرض خطر قرار نگیرند.

زمان آتش بس پیشنهادی سازمان ملل در یمن یکشنبه شب در حالی به پایان رسیده که هانس گراندبرگ، نمایند ویژه سازمان ملل در امور یمن تمدید آن را اعلام نکرده است.

منابع خبری یمن گزارش دادند که با توجه به عدم موافقت صنعاء با شروط نامناسب آتش‌بس از جمله ادامه محاصره فرودگاه صنعاء و بنادر، آتش بس در یمن امشب (یکشنبه) پس از سه دوره تمدید (6 ماه) به پایان رسید.

رهبران انصارالله می‌گویند که تمدید آتش بس در یمن در سایه ادامه تجاوزگری و محاصره یمن از سوی متجاوزان، امکان پذیر نیست.

همزمان، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن خطاب به کشورهای متجاوز هشدار داد که «ممکن است بار دیگر بازگردیم».

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «بلافاصله پس از پایان دوره آتش‌بس در یمن و در صورت عدم دستیابی ملت به خواسته‌های بحق خود، ما به سمت شما روانه خواهیم شد. نیروهای مسلح ما در حال آماده شدن برای هرگونه تحولات طی ساعات آینده هستند».

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، پیش از این به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد، سه بار تمدید شده بود.


( ۱ )

نظر شما :