تظاهرات مراکشی‌ها علیه برگزاری همایشی با حضور نماینده رژیم صهیونیستی

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۸ کد : ۲۰۱۶۲۶۰ سرخط اخبار

شهروندان مراکشی در اعتراض به برگزاری همایشی در رباط با حضور نماینده رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده و مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با این رژیم اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، پیش از برگزاری همایش ویژه‌ای در شهر رباط با حضور نماینده رژیم صهیونیستی در کنار نمایندگان کشورهای عربی، مراکشی‌ها تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به راه انداختند.

این همایش با موضوع آموزش و همزیستی با حضور نمایندگان کشورهای سودان، اردن، بحرین، امارات و آمریکا در کنار نماینده رژیم صهیونیستی برگزار شد و قرار است تا فردا (چهارشنبه) هفتم دسامبر ادامه یابد.

دانیال شابیرو، مدیر این همایش در سخنرانی مدعی شد: پیشرفت در روابط دوجانبه اسرائیل و کشورهای عربی از زمان امضای توافقنامه‌های "ابراهیم" خیره‌کننده بوده و اکنون این پیشرفت باید با تنظیم برنامه‌ها و ایجاد نهادهای چندجانبه‌ای همراه شود که به یکپارچگی واقعی منطقه‌ای و نمایان شدن نتایج مثبت عادی‌سازی برای شهروندان منجر می‌شوند.

مراکش و رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را که از سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، اعلام کردند.

به این ترتیب مراکش پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی شد که در سال ۲۰۲۰ روابط خود را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی درآورد. در واکنش این اقدام، هیئت‌ها و احزاب مراکشی با راه‌اندازی اعتراضات و فعالیت‌های مختلف، مخالفت خود را با این مساله اعلام کردند.

نزدیک به ۳۰۰۰ مراکشی هم روز یکشنبه در اعتراض به عادی‌سازی روابط با این رژیم و همچنین سرکوب آزادی‌ها، فساد و افزایش شدید قیمت‌ها در مراکش به خیابان‌ها آمده و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، شعارهایی در رد عادی‌سازی مناسبات با تل‌آویو سر دادند.


نظر شما :