صنعاء: مواضع آمریکا در منطقه اهداف مشروع نیروهای یمن خواهند بود

۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۶ کد : ۲۰۱۶۴۳۹ سرخط اخبار

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفت که دولت آمریکا درصدد تشدید تجاوز به یمن است و شعارهای به اصطلاح «صلح» آن «کذب محض» است. وی در عین حال، مواضع آمریکا در منطقه را اهداف مشروع نیروهای مسلح کشورش خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، عبدالوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این باره اظهار کرد: دولت آمریکا شعار صلح در یمن را به عنوان راهی برای ادامه تجاوز علیه کشور از طریق حمایت مستمر از نیروهای متجاوز در نظر گرفته است.

المحبشی گفت: آمریکا با رد پیش‌نویس قطعنامه توقف حمایت از عربستان در تجاوزهای این کشور به یمن، بر ادامه تجاوز و محاصره کشورمان اصرار دارد.

وی افزود: دولت آمریکا در انتخابات گذشته خود را «کبوتر صلح» معرفی و شعار توقف تجاوز را مطرح می‌کرد؛ اما امروز نشان داد که خواهان ادامه جنگ است و چشمش را بر روی جنایات عربستان سعودی می‌بندد.

وی تصریح کرد: دولت بایدن به مردم آمریکا و جهان دروغ می‌گوید و امروز مانع هرگونه تلاش برای توقف تجاوز به یمن است. هیچ تفاوتی میان دولت‌های آمریکا وجود ندارد، چراکه همه آنها مشتاق صلح و حقوق بشر نیستند، بلکه دولت‌های تروریستی هستند که به کشورهای دیگر تجاوز می‌کنند.

این مقام یمنی همچنین خاطرنشان کرد: امیدهای ائتلاف متجاوز نقش برآب خواهند شد و ملت یمن در مقابل محاصره به زانو در نخواهند آمد و مصمم به تحمل در و رنج در راه آزادی‌شان هستند.

المحبشی در ادامه با هشدار به واشنگتن تاکید کرد: به دلیل حمایت آشکار آمریکا از تجاوز و محاصره، منافع و مواضع این کشور (در منطقه) اهداف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند. نیروهای مسلح ما برای مقابله با هر گونه تشدید درگیری یا عملیات ناگهانی که آمریکایی‌ها در آن مداخله مستقیم کنند، آماده هستند و در دوره گذشته ارتش ما آمادگی و توانایی بیشتری پیدا کرده است.


نظر شما :