قانونگذار ارشد آمریکایی: مدارک کافی برای متهم ‌کردن ترامپ وجود دارد

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۷ کد : ۲۰۱۶۵۰۰ سرخط اخبار

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت، "مدارک کافی" برای متهم کردن دونالد ترامپ درخصوص تلاش‌هایش جهت براندازی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان اظهار کرد: فکر می‌کنم شواهد و مدارکی وجود دارد که ثابت می‌کند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ارتباط با تلاش‌هایش جهت براندازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مرتکب جرایمی شده است و با در نظر گرفتن آن‌ها به عنوان یک دادستان سابق، فکر می‌کنم مدارک کافی برای متهم کردن ترامپ وجود دارد.

این قانونگذار ارشد آمریکایی در پاسخ به سوال جیک تپر، مجری تلویزیون سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا مدارک کافی برای چنین کاری وجود دارد، گفت: من نمی‌دانم وزارت دادگستری آمریکا چه چیزی در دست دارد اما می‌دانم که چه چیزی در پرونده و سوابق عمومی موجود است.

وی در ادامه تصریح کرد: این دونالد ترامپ است که به طریق مختلف سعی داشت تا فشاری را علیه مقامات دولتی اعمال کند تا آرایی را که از آن او نبود، به دست آورد. او شخصی است که سعی داشت تا در نشست مشترک مربوط به بررسی حمله به کنگره در ششم ژانویه دخالت کند و حتی افرادی را برای حمله به کنگره تحریک کرد. اگر این کار جرم نیست، پس دیگر نمی‌دانم نامش چیست!

آدام شیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ترامپ با اتهامات کیفری مواجه خواهد شد، گفت: پاسخ کوتاه این است که نمی‌دانم اما فکر می‌کنم که او باید با چنین چیزی مواجه شود. به نظرم او باید مثل هر شخص دیگری با قانون طرف شود.

وی در پایان ضمن ابراز نگرانی درخصوص این پرونده علیه ترامپ، تاکید کرد: گفتنش سخت است که چرا تقریبا دو سال پس از حمله به کنگره و همچنین با وجود مدارک و شواهدی، وزارت دادگستری آمریکا اقدام سریع‌تری علیه چنین شخصی انجام نداده است.

طرفداران ترامپ که ادعاهای او را باور داشتند، ششم ژانویه ۲۰۲۱ بعد از سخنرانی او به سمت کنگره آمریکا یورش بردند. کمیته دو حزبی سنا گزارش کرد در جریان این یورش، هفت تن کشته شدند و این اقدام طرفداران ترامپ، با هدف متوقف کردن تاییدیه پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفت.


( ۱ )

نظر شما :