آمادگی سازمان پیمان امنیت جمعی برای اعزام نیرو به مرز باکو - ایروان

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۳ کد : ۲۰۱۶۵۲۷ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت، این سازمان آماده است تا در صورت تمایل ایروان، نیروهایش را به مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه اوراسیا تایمز، استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: یکی از گزینه‌های ما برای کمک به ارمنستان، ارسال نیروهای این سازمان به مرز آذربایجان و ارمنستان است. جزئیات این طرح از جمله وظایف و شرایط کارش طرح‌ریزی شده است.

زاس با بیان اینکه طرح مذکور دارای شش ماده است، گفت که هنوز هم ارمنستان می‌تواند آن را به صورت کامل یا گزینشی بپذیرد.

او گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی قصد اعزام فوری نیروهای صلحبان خود به محل مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان را ندارد، اما اگر این کار ضروری باشد، آمادگی انجام آن را دارد.

وی افزود: هدف اصلی سازمان پیمان امنیت جمعی در شرایط کنونی حفظ امنیت سازمان‌های دولتی، بهبود و انسجام این سازمان است. اقدامات سیاسی و دیپلماتیک و همچنین پاسخ پیشدستانه به چالش‌های در حال ظهور نیز همچنان از اولویت‌های ما هستند.

در اوایل ماه سپتامبر، ارمنستان - که عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است - اعلام کرد که هدف حمله جمهوری آذربایجان قرار گرفته و از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کمک کرد. باکو مدعی شد که اقداماتش در پاسخ به اقدامات «تحریک‌آمیز» ایروان صورت گرفته است.


( ۹ )

نظر شما :

خاقانی شیروانی ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰۲:۵۵
ملاحظه می فرمایید چقدر دنیای به اصطلاح مدنی و مترقی ( اورپا و غرب) که مدعی حقوق بشر ،دموکراسی ...می‌باشد ،چطور ۶۵ هزار ارمنی ( قره باغ) را پیراهن عثمان کرده که در عرض ۳۰ سال اشغال سرزمینهای آذربایجان و آواره کردن بیش از یک میلیون اهالی همان مناطق اشغالی،که بیش از ۱۰۰ هزار انسان بیگناه ( چه شخصی و چه نظامی) در عرض ۳۰ سال کشته شده،و طبق برآورد کارشناسان بی طرف بیش از ۸۵۰ میلیارد دلار در عرض ۳۰ سال ضرر و زیان و خسارت به زیرساختهای آذربایجان وارد شده از جمله ۲۵۰ هزار خانه آوارگان را سوزانده وحتی بر مزارع و جنگلها آتش زده و تمام اماکن عمومی و دهها مسجد را تخریب نموده معادن طلا ،مس،ووو..را تاراج کرده، یعنی برای خواست‌های نامشروع این ۶۵ هزار ارمنی چه جنایت‌ها که در عرض ۳۰ سال نکرده اند، حتی به خاطرشان ۱۰۰ هزار انسان بی گناه را قربانی کردند. ولی در مورد ۸ میلیون مسلمان آواره فلسطینی و ۳۵ میلیون مسلمان کشمیری، ۷۵ سال است هیچ کاری نکرده اند، حتی صحبتی از ۱/۵ میلیون مسلمانان میانماری( روهینگیا) ویا از کشتار و ظلم به مسلمانان چین،هند،روسیه هیچ صحبتی نمیکنند، ولی به خاطر یک مشت ارمنی اشغالگر حاضرند جنگ جهانی به پا کنند. اما هیچ صحبتی از ۸ میلیون آواره سوری، و میلیونها آواره افغانی را انسان حساب نمیکنند،. و از میلیونها قربانی جنگ یمن،لیبی، هم خوشحالند منتهی مبادا از بینی یک ارمنی قطره خونی بیاد دنیا را بهم می‌ریزد.