سفیر چین؛ سرمایه‌گذاری چین در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۱:۴۳ کد : ۲۰۱۸۳۷۲ سرخط اخبار

سفیر چین در تهران گفت: سرمایه‌گذاری این کشور به زودی در استان سیستان و بلوچستان و به ویژه در بندر چابهار افزایش می‌یابد.

«چانگ هوآ» شامگاه جمعه در سفر به چابهار و در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهار کرد: سفر هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی به ایران و این استان بیشتر خواهد شد تا با فرصت های سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به برنامه های دولت های ایران و چین برای توسعه روابط و همکاری ها، خاطرنشان کرد: در زمینه های اقتصادی، سیاسی و تجاری توافقات خوبی بین دو کشور انجام شده است.

سفیر چین در ایران از میزبانی و همراهی مسئولان استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و افزود: ۱۳ سند همکاری بین ایران و چین امضا شده است و این سندها درخصوص سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی، گردشگری، تجاری، اقتصادی و صنعتی است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای منطقه آزاد چابهار است که این منطقه می تواند با یکی از مناطق آزاد چین بیشتر ارتباط بگیرد و تعامل کاری داشته باشند.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران ادامه داد: سرمایه گذاری چینی ها در ایران در حال انجام است و می توانند درخصوص معادن سیستان و بلوچستان هم سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر بندر چابهار بیان کرد: همکاری اقتصادی و تجاری چین با ایران بسیار خوب خواهد بود و در حوزه گردشگری هم چینی ها به ایران سفر خواهند کرد و از ظرفیت های توریستی سیستان و بلوچستان و چابهار استفاده خواهند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: تمامی شرایط و امکانات برای سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در بندرچابهار فراهم است.

محمد کرمی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه معادن، گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد و می تواند برای اشتغال و سرمایه گذاری مفید باشد.

وی بیان کرد: سواحل مکران شامل چهار شهرستان چابهار، زرآباد، کنارک و دشتیاری ظرفیت‌های شیلاتی و گردشگری خوبی برای سرمایه‌گذاری و تجارت دارند و شرایط سرمایه گذاری درخصوص گردشگری هم ویژه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه چابهار مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است، تصریح کرد: این استان بهترین شرایط سرمایه گذاری را به لحاظ امنیتی دارد.

وی ادامه داد: ارتباط سیستان و بلوچستان با پاکستان و افغانستان در بهترین شرایط است و روابط تجاری و اقتصادی به نوعی ضامن امنیت بیشتر است.

کرمی از سفیر چین خواست سرمایه‌گذاران کشور خود را تشویق کنند تا در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام


نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۹
صنعت ماهیگیری در اقیانوس ها ودریا ها را در جنوب با همکاری چین توسعه واموزش دهید وسرمایه گذاری کنید۔ایران با داشتن بیش از دوهزار کیلومتر ساحل مرتبط با ابهای ازاد در این صنعت تقریبا صفر است۔در امد ورفع نیاز توسط این صنعت در برخی کشورها فوقالعاده آست۔با روحیه دریا نوردی مردم جنوب نیز هم اهنگ است۔