حضور رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در نمایشگاه صنایع خانگی و هنرهای دستی دیزاین فستو

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۶ کد : ۲۰۱۹۷۷۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: علی سعادت آذر، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن اعلام کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنایع دستی به لحاظ تعداد شرکت کننده ها و میزان دوره برگزاری است. 

در ۵۷ مین دیزان فستو توکیو که در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی در بیگ سایت توکیو برگزار شد، غرفه فرهنگی ایران با هدف نمایش عروسک های دست ساز خانگی و کوچک چندین هنرمند ایرانی به معرفی این آثار پرداخت.

 عروسک های ایرانی جنبه هایی از فرهنگ عامیانه را معرفی می کردند که برای مخاطبین ژاپنی جذابیت داشت و بیانگر نوعی خرده فرهنگ عامیانه است. 

در دیزاین فستوی ۵۷ ژاپن که با استبال بیرنظیری همراه بود بیش یکصدهزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند. بیش از ۴۰۰۰ غرفه در این نمایشگاه برپاشده بود و برنامه های بسیار متنوعی نیز در حال اجرا بود.

برای حضور غرفه داران نمایشگاه رایزنی نیز از لباس های محلی ایرانی استفاده شد البته در کنار عروسکهای ایرانی آثار دیگری از صنایع مس، گلیم، سنگها و سایر هنرهای دستی نیز استفاده شد.

 هدف از شرکت در این نمایشگاه ها معرفی تاریخ و فرهنگ و هنر ایران در کنار تشویق هنرمندان جوان برای حضور در نمایشگاه های جهانی، افزایش سهم ایران در بازارهای صنایع هنری و فرهنگی است.

این دومین نمایشگاه فرهنگی است که امسال با حضور رایزنی فرهنگی برگزار شد. تلاش می شود امسال در چندین نمایشگاه محلی نیز این آثار به نمایش گذاشته شود.

عروسکهای ارائه شده در این نمایشگاه اثر دو هنرمند کشورمان به نام های خانم  پروین بهرام پور و خانم  زهرا بختیاری بود.

شخصیت های قصه های ایرانی مانند لوتی، مادربزرگ و پدربزرگ، خانم دربار، خاله سوسکه و ده ها عروسک داستانی در این نمایشگاه حضور داشتند.


نظر شما :