شاکری: سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین هوشمندانه و قدرت‌آفرین است

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۶ کد : ۲۰۱۹۹۵۳ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گقت: در دولت سیزدهم سبد راهبردی ارتباطات سیاسی و اقتصادی کشور توسعه پیدا کرده و سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین یک سفر هوشمندانه و قدرت آفرین است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و ظرفیت های موجود در این منطقه، بیان کرد: الحمدلله وسعت ارتباطات دیپلماتیک ایران در جهان روبه توسعه بوده و در منطقه نیز به سرعت در حال تقویت در راستای حمایت از همسایگان و ایجاد اتحادهای راهبردی منطقه ای در حوزه های اقتصادی، امنیتی و دفاعی است. با سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا نیز ما قدرت دیپلماسی خود را به جهان نشان دادیم.

وی در ادامه اظهار کرد: الحمدلله ما سبد راهبردی ارتباطات سیاسی و اقتصادی خود را توسعه دادیم و از محوری که در دولت قبلی بود که احساس می کرد مشکلات کشور فقط از طریق آمریکا و اروپا حل خواهد شد، فاصله گرفتیم و نشان دادیم که برقراری ارتباطات با سایر بلوک های دنیا می تواند در حل مشکلات کشور راهگشا بوده و ریسک تحریم را نیز کاهش دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیوستن به شانگهای و دولت های عضو گروه بریکس که قدرت های نوظهور هستند می تواند فرصت های فراتری را پیش روی بخش خصوصی ما به منظور توسعه ارتباطات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بازرگانی قرار داده و ما می توانیم از فناوری های نوین، نیروی کار ماهر و ظرفیت های تولیدی داخل که در حد بالایی است در مسیر رشد تولید و مهار تورم استفاده کنیم.

شاکری تاکید کرد: از نظر بنده در کنار راهکارهای اقتصادی که در داخل کشور دنبال می شود تا بتوان یک محیط امنی برای صنعت و خانواده ها فراهم کرد، اولویت باید گسترش روابط با سایر کشورها به خصوص در سایر قاره ها مانند قاره آفریقا و آمریکای لاتین باشد.

وی در پایان گفت:‌ سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین پس از سفر به کشورهای منطقه، روسیه و چین نیز یک سفر هوشمندانه و قدرت آفرین بوده و ان شاءالله به دنبال راهبردهای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری که در این سفر دنبال خواهد شد شاهد رشد تولید خواهیم بود.


نظر شما :