حزب‌الله لبنان: با جریان آزاد ملی درباره پرونده ریاست‌جمهوری در حال رایزنی هستیم

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۵ کد : ۲۰۲۱۳۵۳ سرخط اخبار

یک عضو فراکسیون وفا به مقاومت تصریح کرد، انتخاب رئیس جمهور یک راه ضروری و طبیعی برای بازگرداندن نظم به نهادهای دولت است از جمله اینکه دولتی با اختیارات کامل تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشرة، حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفا به مقاومت اعلام کرد، طرح مقاومت در لبنان آزادسازی اراضی و دفاع و حفاظت از آن است و این چیزی است که مقاومت محقق کرده است و از زمان آزادسازی و جنگ ژوئیه شاهد نتایج آن هستیم و اکنون به معادله بازگرداندن رژیم دشمن به عصر حجر رسیده‌ایم. تنها کسی این معادله را اعلام می‌کند که شجاعت، تصمیم و توانایی برای تحمیل آن را داشته باشد. این مساله‌ای است که فرماندهان رژیم از جدی بودن آن خبر دارند و می‌دانند که مقاومت ابزارهای خود برای اجرای این معادله را دارد. این معادله‌ از لبنان حفاظت کرده و مانع از هر جنگی علیه لبنان می‌شود و این کشور را در رویارویی با تجاوزات اسرائیل امن می‌سازد و لبنان را قادر به بهره برداری از منابع گازی خود کرده و این منطقه مرزی را با ثبات می‌کند تا دشمن جرأت هدف قرار دادن آن را نداشته باشد؛ همانند کاری که در گذشته می‌کرد. 

وی همچنین گفت: انتخاب رئیس جمهور یک راه ضروری و طبیعی برای بازگرداندن نظم به نهادهای دولت است از جمله اینکه دولتی با اختیارات کامل تشکیل شود که طرح بهبود اوضاع را شروع کند. حزب الله می‌خواهد رئیس جمهور امروز پیش از فردا انتخاب شود؛ اما این نیازمند همکاری با دیگران است. ما دست به تلاش‌هایی در این خصوص می‌زنیم. گفت‌وگویی با جریان آزاد ملی در جریان است. ما انعطاف متقابلی در زمینه تبادل دیدگاه‌ها داریم.

وی افزود: در زمانی که برای انتخاب رئیس جمهور تلاش می‌کنیم نباید نهادهای دولت به تعطیلی کشانده شوند یک پارلمان وجود دارد که حق قانونگذاری دارد. یک دولت پیشبرد امور وجود دارد که به اندازه‌ای که قانون اساسی به آن اجازه دهد، مسؤول این کشور است و به ویژه در سایه شرایط بسیار دشوار، نمی‌توان آن را به تعطیلی کشاند. 


( ۱ )

نظر شما :