یونیفل: خطر تشدید تنش میان لبنان و اسرائیل واقعی است

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۰۲۵۴۹۹ سرخط اخبار

فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) گفت اوضاع کنونی در امتداد خط آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نگران کننده و خطر تشدید تنش واقعی است.

به گزارش ایسنا، ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده کل نیروهای یونیفل در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اوضاع کنونی در امتداد خط آبی نگران کننده است،  خواستار بازگشت به توقف اقدامات خصمانه و تلاش برای آتش بس و راهکار بلند مدت برای درگیری‌ها شد.

وی گفت از اکتبر گذشته یونیفل از همه طرف‌ها پایبندی به تعهدات خود به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ را خواستار شده است. همچنین فعالیت‌های عملیاتی خود را با هدف کاهش تنش و مقابله با تشدید آن ادامه داده است.
فرمانده نیروهای یونیفل هشدار داد که خطر تشدید تنش واقعی است و راهکار نظامی برای درگیری و خشونت کنونی وجود ندارد و راهکار سیاسی و دیپلماتیک تنها راه برای پیشرفت در این زمینه است.
وی ادامه داد:  ما همه طرف‌ها را به تلاش در راه برقراری صلح ترغیب می‌نماییم.

یونیفل پیشتر نیز هشدار داد گسترش تدریجی دامنه درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و جنگ غزه، شاهد حملات متقابل حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است. حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا زمان توقف جنگ غزه، حملاتش علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی‌کند.


( ۳ )

نظر شما :