شيکاگو تريبیون: بیهوشی مرگبار برای نتایج رقابت سخت ریاست جمهوری

۱۲ آبان ۱۳۸۷ | ۲۳:۲۰ کد : ۳۰۹۰ آمریکا
امروزه در شیکاگو همه چیز در حیرت سپری می شود. مردم قلبا می خواهند به اوباما رای دهند اما از آینده کشورشان می ترسند.
شيکاگو تريبیون: بیهوشی مرگبار برای نتایج رقابت سخت ریاست جمهوری

روزنامه شیکاگو تریبیون سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری امریکا که دو روز دیگر برگزار می شود، اختصاص داده و با عنوان بیهوشی مرگبار برای نتایج رقابت سخت ریاست جمهوری، آورده است، امروزه در شیکاگو همه چیز در حیرت سپری می شود. مردم قلبا می خواهند به اوباما رای دهند اما از آینده کشورشان می ترسند. اوباما با آن آراء و نظریاتش با وجود این که آرزوهای زیبایی را نوید می­دهد اما ترس را در دل انسان های سنتی شعله ور ساخته است. این روزها هم از یکدیگر می پرسند، نکند انتخاب اوباما انتخابی اشتباه باشد.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، در حالی که تمام نظرسنجی­ها نشان می­دهد که باراک اوباما از رقیب جمهوریخواه خود جان مک­کین پیش است، ترس بر دل امریکایی­ها افتاده و همه بر سر انتخاب اوباما مردد شده­اند. در این حالت ممکن است ورق برگردد و همه چیز به نفع مک­کین رقم بخورد. مرد محافظه­کاری که افکار و آرایش به امریکاییان محافظه­کار بیشتر نزدیک است.

 

روزنامه بوستون گلاب نیز سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان روی کثیف سیاست نوشته است، روز سه شنبه روز سرنوشت سازی است. در این روز تمام تحولات جهانی و تمام رخدادهای امریکا به کناری می روند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا مشخص شود. به عبارت دیگر حتی تحولات جهانی نیز نظاره­گر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحد خواهد بود. به گزارش منابع خبری پلیس فدرال امریکا، تدابیر بسیار سخت و ویژه ای برای روز انتخابات تدارک دیده است. انتخاباتی که بی­شک یکی از هیجان­انگیزترین و تاریخی­ترین انتخابات تاریخ ایالات متحد امریکا و جهان خواهد بود. اما آیا روز دموکراسی امریکا اتفاقی قرار است، بیفتد.

 

روزنامه لس آنجلس تایمز نیز سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان انتخابات ریاست جمهوری امریکا و همجنس بازان، نوشته است، در 48 ساعت باقی مانده به روز موعود انتخابات ایالات متحد مردم امریکا به صرافت از انتخاب اوباما افتاده اند. کسی که پیش از این رای به آزادی ازدواج همجنس­بازان داده بود و حتی اعلام کرده در صورت رسیدنش به قدرت ازدواج همجنس بازان را قانونی اعلام می­کند. موضوعی که به شدت مردم امریکا را به فکر فرو برده و به ویژه مردم سنتی و محافظه­کار امریکا را به صرافت انداخته که به باراک اوباما رای ندهند. تظاهراتی که این روزها در شهرهای مختلف امریکا از جمله لس آنجلس برگزار می شود و در آن تظاهر کنندگان با برداشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته است، ازدواج فقط با جنس مخالف، دلیلی بر این ادعا است.

 

روزنامه ایندیپندنت سرمقاله امروز خود را به وضعیت گوردون براون اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان گوردون براون من همین جا هستم، نوشته است، آقای گوردون براون احساس خوبی دارد که می بیند، توانسته موقعیت خود را در انتخابات آتی نخست وزیری بریتانیا بهبود بخشد. اما ایشان باید توجه داشته باشند که این موقعیت بسیار کوتاه و گذرا است. بسیاری از مردم به دلیل بحران مالی اقتصادی در اوضاع بدی به سر می برند و رقم بیکاری روز به روز افزایش می­یابد. از این رو آقای براون باید بدانند که حتی اگر سفرشان به کشورهای حاشیه خلیج فارس هم موفقیت آمیز باشد، نمی­تواند برای ایشان موفقیتی در انتخابات آتی به ارمغان آورد.


نظر شما :